La UMH crea una tecnologia per a accedir al cervell de les persones amb discapacitat visual
El nou mètode implanta elèctrodes per a ajudar les persones cegues o amb visió residual a percebre l'entorn i orientar-se millor
Investigadors de la Universitat Miguel Hernández d'Elx han desenvolupat un sistema de neuronavegació, com si fora un GPS, per a accedir al cervell de manera segura i implantar elèctrodes en persones amb discapacitat visual, amb l'ajuda d'un robot mèdic.
La prioritat era accedir amb una cirurgia poc invasiva, un objectiu que han aconseguit, com explica el director de l’Institut de Bioenginyeria de la UMH, Eduardo Fernández. Els elèctrodes s'implanten al cervell i estimulen l'escorça visual, el que pot ajudar les persones cegues o amb visió residual a millorar la mobilitat i inclús, a percebre l'entorn i orientar-se millor.
Tot i que de moment només una persona ha sigut operada seguint aquesta tècnica, els investigadors de l'Institut de Bioenginyeria estan molt satisfets amb els resultats. A través d'un orifici de mil·límetres, van implantar els elèctrodes de manera molt precisa i poc invasiva.
Més llegit
-
El govern reforma la llei d'asil i d'estrangeria després de la crisi migratòria a Ceuta
-
97 morts per calor la setmana passada, la segona més letal de l'estiu
-
Tanquen al bany les platges de la Glea i d'Aguamarina d’Orihuela Costa per contaminació
-
Les causes i els efectes de l'incendi a Gátova, en primera persona
-
La Generalitat invertix dèsset milions per a canalitzar el barranc de Picassent i previndre inundacions a Beniparrell
-
Detenen una administradora de finques d'Orihuela acusada d'apropiar-se 17.800 euros de dos comunitats
Més vist
-
24.08.2026 | Cantem! | Final Benifaió-Segorbe
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Primera part
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Segona part
-
24.08.2026 | Informatiu nit
-
Un bany propi
-
21.08.2026 | Entrada cristiana dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Primera part