La UMH crea una tecnologia per a accedir al cervell de les persones amb discapacitat visual
El nou mètode implanta elèctrodes per a ajudar les persones cegues o amb visió residual a percebre l'entorn i orientar-se millor
Investigadors de la Universitat Miguel Hernández d'Elx han desenvolupat un sistema de neuronavegació, com si fora un GPS, per a accedir al cervell de manera segura i implantar elèctrodes en persones amb discapacitat visual, amb l'ajuda d'un robot mèdic.
La prioritat era accedir amb una cirurgia poc invasiva, un objectiu que han aconseguit, com explica el director de l’Institut de Bioenginyeria de la UMH, Eduardo Fernández. Els elèctrodes s'implanten al cervell i estimulen l'escorça visual, el que pot ajudar les persones cegues o amb visió residual a millorar la mobilitat i inclús, a percebre l'entorn i orientar-se millor.
Tot i que de moment només una persona ha sigut operada seguint aquesta tècnica, els investigadors de l'Institut de Bioenginyeria estan molt satisfets amb els resultats. A través d'un orifici de mil·límetres, van implantar els elèctrodes de manera molt precisa i poc invasiva.
Més llegit
-
L'Orquestra de Joves de la Província d'Alacant es prepara per a brillar en el Festival Summa Cum Laude de Viena
-
La primera onada de calor deixa més de 40 graus a punts de la Costera, la Canal de Navarrés i la Ribera Alta
-
Sense collita d’arròs per la dana
-
Casa Caritat encara atén tretze famílies damnificades huit mesos després de la dana
-
El govern espanyol vol acabar amb la reduflació obligant les marques a informar els consumidors
-
Sevilla ultima els detalls per a acollir la cimera de l’ONU per a impulsar el finançament al desenvolupament