Les treballadores del centre Las Naves de València tindran dret a un permís menstrual de huit hores
Podran disfrutar-lo si el justifiquen amb un informe mèdic i hauran de recuperar el temps que s'absenten durant els tres mesos següents
Les treballadores del centre Las Naves, de l’Ajuntament de València, podran faltar a treballar, durant un màxim de huit hores al mes, acollint-se al permís menstrual. Les assalariades hauran de recuperar les hores que s’absenten de la faena per aquest motiu en un termini màxim de tres mesos.
Per a tindre dret a aquest permís, hauran de presentar una sol·licitud acompanyada d’un informe mèdic que especifique expressament la necessitat d’acollir-se al permís.
La inclusió del permís menstrual en el conveni col·lectiu de Las Naves ha sigut a proposta de les delegades de personal de CCOO en el centre d'innovació i ha sigut acceptada per la taula de negociació de l'entitat.
D'aquesta manera, Las Naves "continua la seua tasca d'innovació d'una manera transversal, tenint en compte la igualtat com un dels motors de canvi que necessita la ciutat de València per a ser més compartida, segons marca l'estratègia d'innovació Missions València 2030”, i segons recorden des d’aquest centre d’innovació.
Més de la meitat del personal de Las Naves, el 66,66% concretament, són dones. És a dir, 26 dones es podran beneficiar d'aquest permís.
Fins ara les treballadores havien d'agafar-se dies de vacances o assumptes propis per a aquest motiu
El regidor d'Innovació de l'Ajuntament de València, Carlos Galiana, ha explicat que "fins ara les treballadores havien d'agafar-se dies de vacances o assumptes propis per aquest motiu, però ara podran acollir-se a uns permisos que cal remarcar que no suposen una despesa extra per a l'Ajuntament, ja que tindran dret a huit hores mensuals que hauran de recuperar en els tres mesos següents".
El centre d'innovació Las Naves de l'Ajuntament de València s'uneix així al camí marcat per altres institucions com l'Ajuntament de Girona o de Castelló de la Plana que ja han aprovat un permís menstrual per a les seues treballadores.
Més llegit
-
Sabor Amar Paellas, de Quito, millor paella del món en el concurs internacional de Sueca
-
Un mort i una ferida en un accident entre un cotxe i una moto en la CV-339, a Llíria
-
Es cancel·la l'última etapa de la Vuelta per les manifestacions propalestines a Madrid
-
Sánchez anuncia una nova ajuda de 30.000 euros per al lloguer amb opció de compra per a jóvens
-
La Guàrdia Civil desarticula un laboratori de cocaïna i dos punts de venda de droga a Silla i Picassent
-
El govern espanyol notifica 7.499 pisos turístics il·legals a la Comunitat Valenciana que hauran de retirar els anuncis de les plataformes