Tot a punt per al desenrunament dels blocs de vivendes incendiats a Campanar
Els treballs duraran almenys quatre mesos i tindran un cost d'1,5 milions d'euros, xifra que assumiran les companyies asseguradores
A partir de dilluns començaran previsiblement els treballs de desenrunament en els dos blocs de pisos del carrer Rafael Alberti en el barri de Campanar de la ciutat de València, que es van incendiar el febrer passat i causaren la mort de deu veïns. Així ho ha informat l'Associació de Propietaris Afectats per l'Incendi. L'Ajuntament de València ha emés la resolució favorable per a l'ocupació de la via pública per a la col·locació de tanques al carrer. A més, la Unitat de Disciplina Urbanística del consistori ha autoritzat l'adopció de mesures de precaució en l'edifici per a "garantir la seguretat i estabilitat de l'immoble" que inclou la col·locació de lones de protecció en les façanes.
L'empresa responsable del desenrunament ja ha instal·lat la senyalització d'acord amb les exigències administratives pertinents. Així doncs, llevat que sorgisquen imprevistos, dilluns s'implementaran les mesures de protecció requerides i, a continuació, començaran a treballar.
Un informe pericial encarregat pels propietaris dels blocs va concloure a principis de juny que l'edifici podia ser finalment rehabilitat. El cost del desenrunament, que durarà almenys quatre mesos, s'ha xifrat en 1,5 milions d'euros. La xifra serà assumida per les companyies asseguradores, que també s'encarregaran de la despesa de la redacció del projecte, amb un valor d'1,1 milions d'euros.
L'estudi d'arquitectura Arqueha s'encarregarà del projecte de reconstrucció, que inclourà una votació entre els veïns per a escollir la nova façana. L'empresa tindrà un termini de set mesos per a la redacció. La comunitat de propietaris, que actua com a promotora, adjudicarà les obres d'execució, que podrien tindre un cost de 30 milions d'euros i allargar-se entre 12 i 18 mesos.
Més llegit
-
Malestar entre els usuaris de Rodalia perquè els trens que ixen de Gandia i Xàtiva pararan a Albal durant les mascletaes
-
El fill de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca confirma al jutge la versió del pare
-
Dilluns de transició cap a una setmana de pluges, que donarà treva des de dijous a la Magdalena i les Falles
-
Reamuntada, quasi tres anys després (3-2)
-
Nova borrasca a la vista
-
Troben un cadàver sense cames a la planta de reciclatge de Paterna