Terra Natura Benidorm incorpora una parella d'escurçons cornuts confiscats
És una espècie verinosa d'origen asiàtic i formaran part el grup de serps que participen en l'estudi sobre verins i antídots de l'Institut de Biomedicina de València
El parc de naturalesa i animals Terra Natura Benidorm acaba d'incorporar en les seues instal·lacions una parella de serps Protobothrops cornutus, escurçó cornut, que havien confiscat les forces de seguretat de l'Estat.
Es tracta d'una espècie de serps verinoses d'origen asiàtic. L'equip d'herpetologia del parc ha traslladat aquesta parella al seu nou terrari perquè puga les puga observar el públic visitant, segons ha informat el recinte en un comunicat.
Els especialistes de Terra Natura Benidorm han sotmés aquesta parella d'escurçons cornuts a una estreta supervisió per a controlar la seua adaptació i confirmar que es trobaven en perfecte estat de salut.
Està previst que aquesta espècie forme part d'ací a uns mesos del grup de serps que participen en l'estudi sobre verins i antídots, desenvolupat per l'Institut de Biomedicina de València i el National Natural Toxins Research Center de Texas (als Estats Units), amb el qual Terra Natura Benidorm col·labora des de fa uns anys.
Nou terrari en el volcà
El terrari dels escurçons cornuts ha sigut dissenyat acuradament conforme a les condicions climatològiques i ambientals del seu ecosistema. S'instal·larà en la zona d'exposició permanent de criatures verinoses, situada dins del volcà de Terra Natura Benidorm, que està composta per més de 40 espècies diferents de rèptils i ofidis, entre altres espècies verinoses.
Una altra parella de serps
D'altra banda, també s'ha rebut una parella de serps de l'espècie Aparies carinatus. Aquesta serp no és verinosa, i s'alimenta exclusivament de caragols. És un vector natural per a controlar plagues de caragols en els entorns salvatges on sol habitar. La seua activitat es desenvolupa principalment en horari nocturn.
Més llegit
-
Un informe de la CGT advertix que la Generalitat coneixia el desbordament del Poio des de primera hora de la vesprada
-
Educació anuncia un decret per a reforçar l'autoritat del professorat a les aules
-
L'Aemet anticipa un hivern més calorós en què el comportament de les pluges és una incògnita
-
Mercadona acorda l’adquisició de Logifruit, amb 1.600 empleats, per a integrar la gestió d’envasos reutilitzables
-
Un enginyer confirma que a les 20:41 hores va alertar la Generalitat i la CHX del desbordament de la presa de Buseo
-
La Generalitat convocarà en 2026 una oferta pública d’ocupació de més de 2.600 places