Els sistemes avançats d'assistència a la conducció, ja obligatoris en la fabricació de vehicles
Segons la DGT, aquests mecanismes poden reduir les víctimes mortals d'accidents un 30%
A partir d’aquest dimecres entra en vigor la norma europea que obliga els fabricants de vehicles a incloure de sèrie alguns sistemes de seguretat. Es diuen sistemes avançats d'assistència a la conducció, entre els que figuren alcoholímetres antiarrancada o dispositius que marquen els nivells de somnolència.
Entre els huit dispositius que ja seran obligatoris en els vehicles nous a l'estiu del 2022, estarà el de la frenada d'emergència, que automàticament pararà el vehicle quan detecte obstacles a la calçada, amb una distància que permetrà evitar els accidents quan hi ha retencions.
L'objectiu d'aquesta norma europea és evitar les principals causes d'accidents com les distraccions, la fatiga o l'excés de velocitat.
Entre els dispositius més innovadors de l'ADAS hi ha una caixa negra, similar a la dels avions, que registrarà tota la informació del viatge, els alcoholímetres o els adaptadors de velocitat intel·ligents. També les càmeres posteriors o els dispositius de control de somnolència, uns sistemes que s'han anat incorporant progressivament.
Segons la DGT, la incorporació d'aquests sistemes reduirà els accidents un 40 % i, el més important, s'evitaran un 30 % de les morts en carretera.
Més llegit
-
Retencions quilomètriques al 'bypass' per dos accidents, un en cada sentit
-
Un informe de la CGT advertix que la Generalitat coneixia el desbordament del Poio des de primera hora de la vesprada
-
Mercadona acorda l’adquisició de Logifruit, amb 1.600 empleats, per a integrar la gestió d’envasos reutilitzables
-
Les pluges intenses provoquen inundacions puntuals a l’Horta Sud i la Ribera
-
Educació anuncia un decret per a reforçar l'autoritat del professorat a les aules
-
Últimes precipitacions de la segona borrasca de la setmana