Els sindicats denuncien falta de personal a l’Hospital de Dénia per la fuita de sanitaris a altres centres
La direcció afirma que l’escassesa de professionals per la pandèmia i la distància d'Alacant dificulten trobar professionals.
Falten professionals a l’Hospital de Dénia perquè hi ha una fuita de personal cap a altres departaments sanitaris “amb millors condicions”. Així ho denuncien els sindicats, els quals lamenten que, tot i haver-hi dues sentències que reconeixen aquesta falta de personal, la concessionària de l’atenció sanitària, Marina Salud, no ha millorat les condicions com a una alternativa per a retindre els treballadors i les treballadores a l’hospital.
En canvi, el gerent del centre hospitalari, Luis Carretero, assegura que sí que hi ha preocupació entre la direcció per mantindre la plantilla coberta, però atribueix al municipi on està l’hospital i a l’escassesa de professionals la mancança de personal. “L'hospital està en una zona que no està pròxima a la capital de província i ara, a més, hi ha escassesa de professionals, però és una preocupació mantindre tota la plantilla coberta”, argumentava.
Els sindicats afirmen que molts professionals abandonen aquest centre de gestió privada per a treballar en uns altres hospitals gestionats per la sanitat pública. De fet, asseguren que en últim any 45 professionals han deixat l’Hospital de Dénia. A hores d’ara denuncien que falten set infermers i que aquesta mancança podria derivar en el tancament de quiròfans i unitats d'atenció. Una situació que ja incideix, segons denuncien, en l'atenció als pacients.
Per als sindicats les condicions laborals precàries estan darrere d’aquesta fuita de sanitaris. “En uns altres departaments les condicions són molt millors i per això els professionals prefereixen anar-se’n”, explicava Ana Barquin, representant del sindicat Satse, d’infermeria. “Hem guanyat dues sentències del Tribunal Superior de Justícia i l’empresa no ha fet cap moviment en ferm per proposar millores laborals per a evitar que se’n vagen”, ha afegit.
Representants dels treballadors han fet arribar aquesta situació a la Generalitat a través de l'Ajuntament.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
Avís especial per dana dissabte al nord de Castelló i València, amb possibles tronades fortes i graníssol
-
La Generalitat activa un pla de xoc per frenar la superpoblació de senglars, que afecta el 80% dels municipis i causa 800 accidents a l’any
-
Els estudis de matemàtiques i de medicina, els que tenen les notes d’accés més altes
-
Avisos per tempestes molt fortes dissabte
-
Mor un home després de caure un camió sobre una casa a Finestrat