Sindicats denuncien la Conselleria d’Educació per impagament al personal docent
L'STEPV assegura que Hisenda i Educació s'han compromés a buscar una solució "immediata".
Els sindicats STEPV i CSIF han presentat denúncies contra la Conselleria d’Educació davant de la Inspecció de Treball pels impagaments de les nòmines al personal docent.
El Sindicat de Treballadors de l'Ensenyament del País Valencià (STEPV) ha informat que ha presentat aquesta denúncia per les queixes rebudes per part de docents que no han cobrat les nòmines i ha remarcat que hi ha persones que “fa tres mesos que no cobren i la situació està arribant a un punt límit perquè han de pagar les factures i hipoteques corresponents”.
A més, s'ha posat en contacte amb la Conselleria d'Hisenda perquè s'habilite un procediment extraordinari de pagament immediat de nòmines pendents i també ha intentat posar-se en contacte amb el secretari autonòmic d'Educació “sense èxit”.
L’STEPV ha dut a terme una enquesta aquest cap de setmana al personal afectat i ha rebut unes 300 respostes, que van des de “persones que des de setembre no han cobrat, suposadament per falta de documentació, persones que han cobrat solament un mes en lloc de dos, persones que solament han rebut l'augment del 2,5% de la nòmina però no la nòmina, persones incorporades a l'octubre que tampoc han cobrat i altres que encara no han cobrat els dies 1 i 2 de setembre”.
Per la seua banda, el CSIF explica en el seu escrit davant de la Inspecció de Treball de València que “a data d’aquest dilluns, 3 de desembre de 2018, centenars de funcionaris docents interins estan sense cobrar els salaris des de l'inici del curs escolar”.
A més, trasllada que els impagaments per part del Govern Valencià tenen “un clar abast” en directors i integrants de serveis psicopedagògics de la Conselleria d'Educació, que també es veuen afectats per aquesta situació.
Concentració per a denunciar l’impagament
Aquest dilluns s'ha celebrat una concentració convocada per l'STEPV a les 18:00 h a la plaça de Manises de València per a denunciar els “impagaments de les nòmines” a part del professorat interí.
Durant la protesta, representants de l'STEPV s'han reunit aquesta vesprada amb membres de la Conselleria d'Hisenda. El Govern Valencià s'ha compromés a donar una solució "immediata" als impagaments de les nòmines. Tant la sotssecretària d'Hisenda com el director general de Personal han dit que estudien una fórmula perquè el professorat puga cobrar a partir del 10 de desembre i no al final de mes. Segons han acordat, serà dimecres quan "respondran al sindicat si és possible o no aquesta solució extraordinària".
En la reunió també han abordat propostes per a flexibilitzar el programa informàtic de pagament de les nòmines. Açò permetria ampliar els terminis per a gravar les nòmines o fer un pagament dies després de final de més. D'aquesta manera, qui no va cobrar no hauria d'esperar un altre mes sencer.
Més llegit
-
Els viticultors de cava de Requena denuncien les males pràctiques dels grans cellers
-
Nervis i molta il·lusió en les primeres oposicions a mestre que se celebren al setembre
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
Un vessament al riu Magre mata centenars de peixos i genera una gran bromera
-
Menopausa: com podem distingir entre una necessitat de salut i un reclam comercial?
-
La comunitat educativa torna al carrer per a reclamar millores en l’educació pública