Sahrauís i associacions de tot l'Estat protesten a Madrid en contra del suport del govern al Marroc
A la concentració d'aquest dissabte, on els manifestants han demanat l'autodeterminació del poble sahrauí, s'han sumat dos autobusos procedents de València i un de Castelló
Amb el lema "No en el meu nom" sahrauís i associacions solidàries s'han concentrat aquest dissabte davant del Ministeri d'Assumptes Exteriors, Unió Europea i Cooperació a Madrid per a demanar l'autodeterminació del poble sahrauí després del gir del govern sobre el Sàhara Occidental.
La protesta ha començat al migdia per a reafirmar el compromís de més de 200 associacions amb la República Àrab Sahrauí Democràtica (RASD) i amb el Front Polisario després que Sánchez enviara una missiva al rei Mohamed VI el passat 14 de març per a obrir una nova etapa en les relacions amb el Marroc.
A la concentració s'han desplaçat autobusos gestionats pel Moviment d'Ajuda al Poble Sahrauí (Movaps): dos autobusos des de la ciutat de València i un des de Castelló de la Plana, el qual també ha fet parades en diversos punts de la província abans d'arribar.
La Coordinadora Estatal d'Associacions Solidàries amb el Sàhara (CEAS-Sàhara), convocant de la concentració, ha criticat que l'executiu de Pedro Sánchez es posicione "al costat de l'ocupant marroquí" com "si desconeguera la seua responsabilitat històrica, jurídica i política en la qüestió del Sàhara Occidental".
La solució justa a aquest conflicte, expliquen, és la que trie el poble sahrauí sobre la base del dret internacional i mitjançant la celebració d'un referèndum d'autodeterminació.
Així, han demanat als grups polítics que "redoblen els seus esforços" per a fer valdre el dret internacional i que rebutgen "amb contundència" aquesta decisió de l'executiu, perquè consideren que aquesta nova etapa amb el Marroc trenca amb el "consens" que ha "caracteritzat" la política exterior espanyola respecte a l'excolònia espanyola durant els últims 46 anys.
Més llegit
-
Lluna de sang a la Comunitat Valenciana: tot el que cal saber per a vore l’eclipsi lunar de hui
-
Descobrixen una finca amb actes taurins il·legals després que una vaqueta escape i talle l’AP-7
-
El llegat de Nino Bravo torna a brillar en una nit màgica al Roig Arena
-
Prop de 150 milions anuals i 500 llocs de treball directes: l'impacte econòmic del Roig Arena
-
Més calor diumenge a l'espera de pluges fortes entre dilluns i dimarts
-
El Roig Arena s'estrena hui amb un concert homenatge a Nino Bravo