Sacerdots estrangers per a compensar la falta de vocacions en l'Església
Només a l'arxidiòcesi de València n'hi ha comptabilitzats 140, la majoria provinents de Burundi, el Brasil o Veneçuela
Cada any s'ordenen a València menys rectors. Aquesta manca de vocacions ha mogut l'Església catòlica a buscar-los a l'estranger: només a l'arxidiòcesi de València n'hi ha 140. Ajuden a cobrir la falta de sacerdots autòctons, i mentre, amplien la seua formació religiosa.
Alejandro Henao és un d’aquests retors que arribà de Colòmbia fa dos anys i ara atén a Sueca i als Marenys. “És una oportunitat viure aquesta experiència, em permet aprendre molt i compartir la meua fe”, comenta Henao. “Des del primer moment m’han fet sentir com a casa”, afegeix.
Un altre exemple el trobem en Celeus Nshimirimana, un diaca de Burundi que arribà ara fa tres anys. Actualment exerceix a tres pobles: Beniarrés, l’Orxa i Gaianes. “A poc a poc quan et familiaritzes amb la cultura veus que és la mateixa Església”, comenta Nshimirimana. Però afirma que també l'estada l'ajuda a "aprofundir en els estudis de teologia".
La majoria venen de Burundi, el Brasil o Veneçuela i són la solució temporal a la falta d'eclesiàstics. Luis Molina, delegat per al clero de l’arxidiòcesi de València, explica que “hui dia s'ordenen de cinc a deu sacerdots cada curs, i l'ideal seria uns 20 o 30 per a anar cobrint les necessitats. Fa trenta anys se n’ordenaven entre 40 i 60 per any”.
Quan Henao i Nshimirimana acaben la formació tornaran a casa i n'arribaran més que en prendran el relleu. Una mostra més que la globalització també ha arribat a l'Església catòlica.
Més llegit
-
Espanya es retira definitivament d'Eurovisió després de confirmar-s'hi la participació d'Israel
-
Jesús Vázquez i Dimitrievski salven el València en la Copa
-
El subdirector d'Emergències declara els motius que retardaren l’ES-Alert: des d'una consulta jurídica fins a canviar la versió en valencià
-
Llibertat amb mesures cautelars per a l’anestesista de la clínica dental detingut després de la mort d’una xiqueta
-
Igualtat confirma l'assassinat d'una jove a Alacant com el tercer crim masclista del 2025 a la Comunitat Valenciana
-
L'anestesista de la clínica dental detingut després de la mort d'una xiqueta, acusat de furtar vials en un hospital públic
Més vist
Més escoltat
-
03.12.2025 | Els secrets de Pompeia amb Llorenç Alapont, arqueòleg, antropòleg i professor d’història antiga a la Universitat de València
-
04.12.2025 | 90 minuts
-
03.12.2025 | Les notícies del migdia
-
03.12.2025 | ContrÀpunt
-
04.12.2025 | La vesprada d'À Punt | Segona Part
-
03.12.2025 | L'hora de la cultura