Rescaten setze senderistes al barranc del Boquella de Moixent
Alguns components del grup estaven exhaustos i amb signes de deshidratació greu
La Guàrdia Civil ha rescatat setze senderistes a la cova dels Moseguellos, al barranc de Boquella de Moixent, després que diversos dels components del grup es trobaren exhaustos i amb signes de deshidratació greu.
Segons ha informat la Guàrdia Civil, el cos de seguretat de Moixent va rebre, cap a les 16:30 hores del passat diumenge, un avís perquè es traslladaren a la zona de la cova dels Moseguellos, amb l'objectiu de prestar auxili a un grup de senderistes que havien telefonat al 112 sol·licitant assistència.
Agents de la Guàrdia Civil de Canals es van desplaçar fins a la zona per a iniciar el rastreig juntament amb els de Moixent, i van fer la comprovació de camins rurals de la serra de la Talaia. Finalment, van aconseguir posar-se en contacte amb el senderista que va contactar a través d'un missatge WhatsApp i els va facilitar una ubicació més exacta del parador dels seus companys.
Els agents van aconseguir arribar fins al lloc, on ja es trobaven dues unitats de l'equip de bombers de la localitat de Xàtiva, i van realitzar maniobres de reanimació a dos membres del grup, que havien perdut el coneixement per la deshidratació.
Cap a les 19:00 hores, una ambulància es va personar en el lloc dels fets per a traslladar els afectats a un hospital més pròxim, on van romandre en observació fins a aquest dilluns.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part