Quines són les armes de foc legals a l’estat espanyol?
Als Estats Units Biden ha proposat prohibir les armes d'assalt i els carregadors d'alta capacitat
A l’estat espanyol només poden portar armes els membres de les Forces Armades i Cossos de Seguretat de l'Estat, a més de vigilants, caçadors, tiradors esportius i les persones que acrediten una necessitat d'autodefensa. Sempre, però, amb la llicència corresponent i un control exhaustiu en la compravenda per part de la Guàrdia Civil.
Els diferents tipus d'armes de foc que són legals a Espanya per a particulars són pistoles curtes, revòlvers o rifles, que només es poden tindre i fer servir amb la llicència corresponent. Hi ha casos molt específics, com ara les armes de concurs, un permís especial de menors o exclusius per a armes antigues o de col·leccionisme.
Per a poder utilitzar qualsevol d’aquestes armes, però, cal no tindre antecedents penals, un informe favorable de capacitació i un examen teòric i pràctic fet per la Benemèrita.
D'altra banda, estan les armes que estan completament prohibides per a qualsevol persona. Són els punys americans, nunchakus, assots o armes ocultes sota un altre aspecte.
Altres només són aptes per a funcionaris especialment habilitats, com les pistoles de descàrrega elèctrica Taser. Aquesta mena d’arma està darrere de la mort de persones arreu del món, com la d’un veí de Llíria el 2019.
Biden vol prohibir la venda d'armes d'assalt
Als Estats Units, a on els tirotejos de masses com el d'Uvalde són un problema anquilosat, el president Biden ha fet una proposta per a prohibir les armes d'assalt i els carregadors d'alta capacitat. Si no aconsegueix aquest canvi, l'executiu busca augmentar de 18 a 21 anys l'edat per a comprar-les.
Aquest divendres, amb motiu del Dia Nacional de Conscienciació sobre la Violència amb Armes de Foc, la Casa Blanca s'ha il·luminat de taronja en homenatge a les víctimes.
Més llegit
-
Dos bombers forestals ferits i un càmping desallotjat per l'incendi de Tuéjar
-
Una investigació demostra que tots els camins no anaven a Roma, sinó a Bizanci
-
L'últim debat de l'estat de la Comunitat Valenciana de la legislatura serà el 28 i 30 de setembre
-
El juí a l'excúpula de Bancaixa per un forat de 750 milions per inversions a Mèxic comença amb la conformitat de diversos acusats
-
El cap de la unitat de bombers de Buñol que mesurava el Poio: "Ens va estranyar que ens retiraren"
-
Emergències activa l'alerta taronja per a este dimecres per pluges de fins a 80 litres en dos hores a València