Quines són les armes de foc legals a l’estat espanyol?
Als Estats Units Biden ha proposat prohibir les armes d'assalt i els carregadors d'alta capacitat
A l’estat espanyol només poden portar armes els membres de les Forces Armades i Cossos de Seguretat de l'Estat, a més de vigilants, caçadors, tiradors esportius i les persones que acrediten una necessitat d'autodefensa. Sempre, però, amb la llicència corresponent i un control exhaustiu en la compravenda per part de la Guàrdia Civil.
Els diferents tipus d'armes de foc que són legals a Espanya per a particulars són pistoles curtes, revòlvers o rifles, que només es poden tindre i fer servir amb la llicència corresponent. Hi ha casos molt específics, com ara les armes de concurs, un permís especial de menors o exclusius per a armes antigues o de col·leccionisme.
Per a poder utilitzar qualsevol d’aquestes armes, però, cal no tindre antecedents penals, un informe favorable de capacitació i un examen teòric i pràctic fet per la Benemèrita.
D'altra banda, estan les armes que estan completament prohibides per a qualsevol persona. Són els punys americans, nunchakus, assots o armes ocultes sota un altre aspecte.
Altres només són aptes per a funcionaris especialment habilitats, com les pistoles de descàrrega elèctrica Taser. Aquesta mena d’arma està darrere de la mort de persones arreu del món, com la d’un veí de Llíria el 2019.
Biden vol prohibir la venda d'armes d'assalt
Als Estats Units, a on els tirotejos de masses com el d'Uvalde són un problema anquilosat, el president Biden ha fet una proposta per a prohibir les armes d'assalt i els carregadors d'alta capacitat. Si no aconsegueix aquest canvi, l'executiu busca augmentar de 18 a 21 anys l'edat per a comprar-les.
Aquest divendres, amb motiu del Dia Nacional de Conscienciació sobre la Violència amb Armes de Foc, la Casa Blanca s'ha il·luminat de taronja en homenatge a les víctimes.
Més llegit
-
Dissabte tràgic a les carreteres: quatre morts i quinze ferits en quatre accidents
-
Comencen els talls de trànsit nocturns per la rehabilitació de la pista de Silla
-
Ponts fins a quatre vegades més llargs: la dana obliga a redissenyar-los
-
Calor generalitzada i avís taronja per màximes de 40 graus al litoral i l'interior sud de València
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Dilluns, més calor
Més vist
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
Adeu a La Fonteta
-
29.06.2025 | Informatiu nit
-
Últimes operacions per a convertir un barco en vivenda turística a la platja de Sueca (III)
-
29.06.2025 | Informatiu nit | L'oratge
Més escoltat
-
29.06.2025 | Línia de fons
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
27.06.2025 | “Gran Pantalla”: cinema de neumàtics i gasolina
-
29.06.2025 | Amunt i avall | Primera Part
-
27.06.2025 | “Una cançoneta i mo n’anem”: homenatge a ABBA
-
29.06.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana