Quatre detinguts per retindre i obligar a mendicar un home a Elda per a pagar un deute fictici
Tres d’ells estan a la presó, mentre que la víctima ha passat dos setmanes ingressada en un hospital
La Policia Nacional ha detingut a Elda quatre homes i una dona amb vincles familiars per, suposadament, retindre més de dos mesos al balcó del seu domicili un home a qui van obligar a mendicar i van sotmetre a múltiples agressions per a saldar un deute fictici.
El cos de seguretat ha informat este dilluns que, després de les detencions, la víctima va estar ingressada en un hospital 15 dies per una sèpsia respiratòria, politraumatismes, deshidratació i diarrea aguda provocats pel captiveri.
L’estiu de 2024 la víctima va interposar una denúncia per lesions, després que tres dels detinguts l’agrediren durant les festes locals d'Elda (Vinalopó Mitjà). Després d'això, els agressors van començar a amenaçar-lo perquè retirara la denúncia, i li demanaven fins a 1.000 euros per a deixar-lo en pau.
La víctima va traslladar la residència a Torrevella (Baix Segura) buscant seguretat fins que a l'octubre tres dels detinguts el localitzaren i es desplaçaren al seu domicili per a continuar assetjant-lo. En eixe moment, la víctima va accedir a pagar-los 700 euros.
Al novembre del mateix any, un dels familiars va tornar al domicili de la víctima i el va traslladar a Elda, dient-li que fins que no pagara el suposat deute no tornaria a casa. L’home va ser retingut al balcó del domicili de la família, on va patir contínues agressions físiques, insults i humiliacions, fins i tot el van traslladar a un comerç de Novelda per a demanar almoina.
Durant els dos mesos de retenció, els autors li retiraren la documentació i feren diverses compres al seu nom, deixant-li un deute de 4.000 euros.
Quatre dels cinc detinguts comptaven amb antecedents. Tots ells han passat a disposició judicial del jutjat d'instrucció de guàrdia d'Elda, que ha ordenat l'ingrés a la presó dels tres principals responsables.
Més llegit
-
Algunes carreteres tallades, identificació d’un piquet i pintades en seus del PP: així va la jornada de vaga
-
Un xoc entre dos vehicles a Picassent ocasiona cues en l’A-7 cap a Alacant a primera hora d'este dijous
-
Entrem al Roig Arena: un espai multiús amb una capacitat de 20.000 persones
-
Set persones ateses per inhalació de fum per un incendi en un baix comercial a València
-
Les Corts aproven els pressupostos de la Generalitat per al 2025, els segons de Mazón, amb els vots del PP i Vox
-
Els sindicats convocants de la vaga del 29 de maig ocupen la seu de la patronal valenciana