El PSOE retira l’esmena sobre prostitució per a salvar la llei del “Només sí és sí”
Les diferències entre els socis de govern per la persecució de la prostitució han portat a ajornar el debat i abordar-lo en un altre projecte legal
El Grup Socialista ha decidit retirar aquest dimecres l'esmena relativa a la prostitució en la llei del “Només sí és sí", que canviarà la tipificació dels delictes sexuals. Amb aquesta mesura, la finalitat és salvar aquesta norma, que, una vegada superat aquest tràmit, previsiblement tirarà avant en la comissió d'Igualtat, amb el vot en contra del PP.
Precisament aquesta mesura ha quedat fora perquè el Ministeri d'Igualtat temia que la llei perillara, davant de les diferents visions que els aliats del govern tenen de la prostitució. Unides Podem ha pressionat el PSOE per a ajornar aquest debat i abordar-lo en un altre projecte legal.
El projecte que va dissenyar Igualtat planteja penalitzar el proxenetisme no coactiu (no violent) i també a qui es lucre amb el lloguer de locals destinats a afavorir l'explotació de la prostitució (la terceria locativa). Però el PSOE, que considera que la prostitució és una forma de violència sobre les dones, vol anar més enllà i en les seues esmenes planteja que es castigue a tot aquell que es lucre per qualsevol via de la prostitució aliena, sense necessitat que hi haja una relació d'explotació.
Més llegit
-
Tres ferits, dos greus procedents de Luxemburg, en un aparatós accident a l'AP-7 a Ondara
-
Investiguen el cas del cadàver d'una dona de 64 anys que han trobat a la platja de Puçol
-
Detenen a Gandia el treballador d'un banc per estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat
-
United Airlines connectarà València amb Nova York amb un vol directe a partir de juny del 2027
-
Un meteostunami o rissaga sorprén els banyistes de les platges de Santa Pola, Dénia i Xàbia
-
El govern reforma la llei d'asil i d'estrangeria després de la crisi migratòria a Ceuta