Les protestes dels agricultors s'escampen per Espanya amb càrregues policials, detencions i agents ferits
S'han viscut moments de tensió entre manifestants i forces de l'ordre en diversos punts com Logronyo o Pamplona i, a Extremadura, un guàrdia civil ha rebut una pedrada
Les mobilitzacions del sector agrari es mantenen per tercer dia consecutiu en diverses comunitats autònomes, entre elles la Comunitat Valenciana, per a reclamar solucions a la situació del camp. La metxa de la reivindicació continua molt activa i, aquest dijous, s'han tornat a omplir de manifestants i tractors moltes autovies, carreteres i ciutats espanyoles. En alguns punts s'han viscut moments de tensió entre els llauradors concentrats i les forces de l'ordre, que han derivat fins i tot en alguna càrrega policial i detencions.
A Burgos, la Guàrdia Civil ha arrestat dos agricultors per impedir el pas a l'A-1 a l'altura de Rubena, en direcció a Vitòria. Hi havia vora dos centenars de persones concentrades. Un poc més a l'est, cap a Logronyo i Pamplona, s'han produït forcejaments i discussions pujades de to entre alguns manifestants i policies.
A Extremadura, un agent de la Guàrdia Civil ha resultat ferit d'una pedrada a la cara durant les càrregues que el cordó policial ha llançat contra els llauradors quan han tractat de tallar el trànsit en l'autovia A-66, a l'altura de Zafra. "No volem fer-li mal a ningú, el que volem és lluitar pel nostre pa", ha amollat un dels agricultors de manera enèrgica a la Benemèrita.
A aquest tercer dia de protestes, promogudes inicialment per col·lectius sense vinculació amb les associacions agràries professionals, sí que han optat per sumar-se Asaja, COAG i UPA, entre d'altres.
Hi ha concentracions i carreteres bloquejades a Castella i Lleó, Navarra, La Rioja, el País Basc, Extremadura, Catalunya, la Comunitat Valenciana, Andalusia, Castella-la Manxa i Aragó.
Més llegit
-
Maribel Vilaplana trenca el silenci amb una carta oberta als mitjans de comunicació
-
Les forces de seguretat intensifiquen la recerca dels tres fugitius que han protagonitzat tirotejos a l'Horta Sud
-
El Roig Arena s'estrena hui amb un concert homenatge a Nino Bravo
-
El funeral d'estat per les víctimes de la dana serà el 29 d'octubre a la Ciutat de les Arts de València
-
Descobrixen una finca amb actes taurins il·legals després que una vaqueta escape i talle l’AP-7
-
Finalitza el dispositiu de captura de les deu vaques braves fugides a Alcalà de Xivert