Primera pastera de 2023: un pesquer rescata tretze migrants a Torrevella
Salvament Marítim trasllada al port d'Alacant el passatge de l'embarcació, que navegava a vint milles de la costa
Un pesquer ha rescatat aquest dimarts tretze persones que estaven mar endins, enfront de les costes de Torrevella. Anaven a bord d'una embarcació de tipus pastera, la primera que arriba al litoral de la Comunitat Valenciana aquest any 2023. Els migrants són homes algerians majors d'edat, que han sigut examinats per personal de l'organització humanitària i que es trobaven en "bon estat de salut", segons han precisat les mateixes fonts.
Segons la Creu Roja, l'embarcació precària l'han interceptada a unes déneu milles de la costa i una embarcació de Salvament Marítim hi ha acudit a l'auxili. Posteriorment, el dispositiu ha traslladat els migrants al port d'Alacant, on se'ls ha prestat assistència sociosanitària.
Es tracta de la primera pastera que es registra a les costes valencianes enguany, després d'un 2022 en què s'han localitzat 42 embarcacions d'aquestes característiques, que portaven a bord un total de 410 persones. D'elles, setze eren dones i 52 menors d'edat.
Les xifres de l'any passat són aproximadament la meitat de les anotades en 2021, quan va haver-hi 848 rescatats de 67 pasteres, segons les dades de la institució humanitària.
Més llegit
-
L'avís per vent puja a roig a la província de Castelló dissabte, quan s'esperen ratxes huracanades de 140 km/h o més
-
Emergències envia una alerta massiva als mòbils per la intensificació dels vents forts a Castelló, València i Alacant
-
Emergències emet un nou avís especial per vents de més de 140 km/h a Castelló
-
La Comunitat Valenciana lidera el creixement a Espanya i supera els 5,5 milions d'habitants
-
L'Agència de Seguretat Alimentària alerta que s’ha distribuït carn picada a la Comunitat Valenciana amb possibles restes de plàstic
-
Emergències emet un avís especial davant del temporal de vent a la Comunitat Valenciana