Presó per al detingut a Barcelona per planejar atemptar durant el confinament
L'Audiència Nacional l'acusa de delictes d'enaltiment del terrorisme i autoadoctrinament.
El jutge de l'Audiència Nacional José Luis Calama ha ordenat presó provisional i sense fiança per al presumpte jihadista detingut el divendres a Barcelona. La Guàrdia Civil el va arrestar davant la sospita que pretenguera perpetrar un atemptat, ja que el detectaren botant-se el confinament de l'estat d'alarma mentre, suposadament, buscava objectius per a l'atac.
El titular del jutjat central d'instrucció número 4 de l'Audiència Nacional ha decretat el secret de la causa i ha acordat l'ingrés a la presó de l'home, a petició de la Fiscalia, pels delictes d'enaltiment del terrorisme i autoadoctrinament, segons han informat fonts jurídiques.
La Guàrdia Civil va detindre aquest ciutadà marroquí, seguidor de l'organització jihadista Daesh i profundament radicalitzat, en una operació conjunta amb les autoritats marroquines i nord-americanes. El Ministeri d'Interior assegura que l'operatiu ha permés previndre la comissió d'un possible atac terrorista.
Segons la investigació, des de fa almenys quatre anys que existien referències de l'afinitat de l'arrestat amb Daesh, però fins a dates recents la radicalització es mantenia sota una aparença de discreció. Ha sigut durant l'estat d'alarma, decretat per a frenar la pandèmia de la Covid-19, quan el procés de radicalització sembla haver culminat de manera preocupant.
La hipòtesi policial és que l'extrema radicalització i activitat recents podrien respondre a les diferents crides realitzades per l'organització terrorista perquè els actors solitaris assentats en territori occidental es mobilitzen i atempten als llocs de residència.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
Alerta taronja per pluges i tempestes molt fortes a Castelló i València
-
València tanca parcs i cementeris i suspén el Certamen de Bandes per l'alerta de pluja
-
L'UME es desplega a la Ribera Alta de l’Ebre (Saragossa) per alerta roja de pluges torrencials
-
Avís especial per dana dissabte al nord de Castelló i València, amb possibles tronades fortes i graníssol
-
La Generalitat activa un pla de xoc per frenar la superpoblació de senglars, que afecta el 80% dels municipis i causa 800 accidents a l’any