La població empresonada a Espanya baixa en deu anys de 169 a 126 presos per cada 100.000 habitants
La taxa més elevada correspon a Rússia (418) i les més reduïdes als països del nord d'Europa (46).
La proporció de població empresonada a Espanya ha descendit a Espanya, en línia amb el que ocorre en el conjunt d'Europa, segons ha explicat el Consell d'Europa. La institució ha publicat aquest dimarts l'informe Space amb dades actualitzades fins a gener de 2018. Espanya té 126,7 presos per cada 100.000 habitants, quan en 2009 la proporció era de 169,4 presos.
La mitjana en el Consell d'Europa és de 123,7 presos per cada 100.000 habitants. La taxa més elevada al gener de 2018 corresponia a Rússia (418,3) i les més reduïdes als països del nord d'Europa (entre 46,8 i 65,4). L’estadística no integra les dades de set països membres que no les han presentades, entre els quals hi ha Ucraïna i Turquia.
Espanya tenia al gener de 2018 un total de 59.129 presos. Un 7,4% de les persones que estaven a la presó a Espanya eren dones, quan la mitjanan europea és del 5%, i un 28% eren estrangers, enfront del 15,9% europeu.
Espanya té la segon millor densitat carcerària
Quant a la densitat carcerària, Espanya té el segon millor índex de la UE, després de Letònia, amb 71,8 presos per cada 100 places disponibles. La mitjana europea se situava en 91,4.
El cost mitjà per cada pres per a les administracions europees és de 67 euros al dia, mentre que l'administració espanyola dedica 60,8 euros al dia per cada pres.
De les condemnes dictades, un 30,8% ho van ser per delictes de robatori, un 19,3% relacionats amb drogues i un 8% per homicidi. Els econòmics van suposar un 5%; els de violació, un 3,3%, igual que altres delictes sexuals; i els de terrorisme, un 0,4%.
El director de l'estudi, Marcelo Aebi, ha declarat que la situació a Espanya és "positiva" per la disminució de la població penitenciària i la tendència en molts països d'Europa occidental “d'enviar menys gent a presó".
Més llegit
-
Empresaris vinculats a Aldama neguen haver intervingut en el pagament de comissions per les mascaretes del cas Koldo
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
‘Sopa de letras’, el nou concurs de les vesprades d’À Punt
-
Paiporta enderroca el centenari pont Vell, que va sobreviure a la dana
-
La jutgessa de la dana torna a rebutjar reclamar les comunicacions a Bernabé i acusa Pradas de "clara elusió de responsabilitats"
-
Un jutjat investiga per presumpte delicte d’odi els pares d’una xica trans soterrada amb el nom de naixement
Més vist
-
Entre els nostres | Kevin i Paci
-
Terra de festes | Massalavés, Alcalà de Xivert i Benifato
-
11.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
11.09.2026 | Entrada de Bous i Cavalls de Segorbe
-
11.09.2026 | Imposició de bandes a la reina infantil de les festes de Castelló de la Plana i la seua cort
-
11.09.2026 | Està passant