Els pescadors repoblen l'Albufera amb 20.000 anguiles
Pretenen recuperar l'espècie, atés que la població s'ha reduït en les últimes dècades per l'acció humana i els danys ambientals
La Comunitat de Pescadors del Palmar i l'empresa Valenciana d'Aqüicultura alliberaran 20.000 alevins d'anguila europea (Anguilla anguilla) per tal de contribuir a la recuperació d'aquesta espècie. Es tracta d'una fita molt significativa per a la conservació de la vida aquàtica a l'Albufera, ja que la població d'aquesta espècie ha disminuït en les últimes dècades per factors humans i ambientals.
A més, el sector pesquer fa una crida urgent a tots els actors involucrats en la protecció dels ecosistemes de la llacuna, així com en la gestió ambiental, perquè s'involucren activament amb mesures de conservació i millora de la població d'anguiles.
Igualment, els pescadors del Palmar reivindiquen la millora de la qualitat de l'aigua, reduint la contaminació i fent aportacions hídriques de manera regular, així com conservant la vegetació riberenca i construint passos que permeten als peixos accedir des del mar quan les comportes estan tancades, mesura de vital importància per a conservar la presència d'anguiles a l'Albufera.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'evolució dels incendis a la Vall d'Uixó i Manises
-
Tres joves valencians creen una 'start-up' que ja ha estalviat prop d'un milió d'euros en factures de llum i gas
-
La Comunitat Valenciana envia un dispositiu de 60 bombers per a reforçar l'extinció dels incendis de Madrid i Àvila
-
L'incendi de la Vall d'Uixó deixa 15.000 desallotjats en quinze municipis i continua fora de control
-
Mor un home en l'incendi forestal declarat a Manises, que ja està estabilitzat
-
La calor buida les terrasses valencianes i obliga l'hoteleria a repensar els espais