“No patim dèficit d’atenció, sinó un gran nivell d’ansietat i de sobrecàrrega d’estímuls”
La doctora Mónica Pistoia analitza les causes que es troben darrere de la falta de concentració en la societat actual
L'ús de les xarxes socials, l'estrés o una mala alimentació estan darrere d’un poder de concentració cada vegada més limitat que no ens permet gaudir de la faena o de l’aprenentatge.
Els nous temps ens inunden d’estímuls, en gran part a causa de la presència del mòbil i les xarxes en les nostres vides, que ens espenten a dur a terme múltiples tasques per a les quals “el nostre cervell no està preparat”, adverteix Mónica Pistoia, directora i fundadora del Centre de Neurociències Cognitives Conoce.
Pistoia afirma que molts dels pacients que acudeixen a la consulta pensant que tenen un dèficit d’atenció, però que en realitat “pateixen un gran nivell d’ansietat i de sobrecàrrega d’estímuls” que no es permeten “prioritzar i jerarquitzar què necessiten”.
La majoria de les persones patim d’una hiperatenció a tots els estímuls
Els experts indiquen que no poder concentrar-nos ni trenta minuts seguits, llegint, treballant sense interrupcions o seguint una conversa, és mal senyal. En situacions extremes d'ansietat, el temps de concentració es pot reduir fins a 5 minuts, però sense cap patologia la mitjana de la societat està entre 30 i 45 minuts.
A més, la doctora recorda que alguns autors apunten que “la majoria de les persones no patim dèficit d’atenció, sinó una hiperatenció a tots els estímuls”.
Més llegit
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
Temperatures de 35 °C en un dimecres de setembre de sol, calor i basca
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Naix Musacc, plataforma de músics professionals per a impulsar la música valenciana
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar
-
Quatre dies més de calor