Óscar Puente, sobre el soterrament de vies a Alfafar: "Tardaria quinze anys com a mínim"
El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible explica al Senat que la millor solució a curt termini és la construcció proposada d'un pas inferior "ampli" i "lluminós"
El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha defensat este dimarts la proposta de construir un pas inferior com a solució "a curt termini" als "problemes de seguretat" del pas a nivell d'Alfafar (Horta Sud), perquè soterrar les vies tardaria "quinze anys com a mínim". "El soterrament no és la solució, almenys no és la solució a curt termini", ha sostingut Puente en el ple del Senat, on ha assegurat que la licitació de les obres del pas inferior plantejat per Adif podria produir-se "al començament de l'any que ve".
El passat 17 de maig, Adif va proposar als alcaldes dels municipis d'Alfafar, Sedaví i Benetússer la construcció d'un pas inferior per als vianants per davall de la via del tren, que possibilite un encreuament "segur" dels ciutadans. Segons ha denunciat la senadora del PP Estela Darocas, el pas a nivell, que divideix els nuclis urbans d'Alfafar i Sedaví, és un punt negre de la xarxa ferroviària en el qual s'han produït 78 defuncions en les últimes quatre dècades; el 2023 van morir quatre persones atropellades per trens.
Puente ha admés que "existeix un problema de seguretat" i per això Adif i el Ministeri advoquen per una resposta "immediata" i no pel soterrament, com reclamen el PP i la Generalitat. "Vol vosté que continue morint gent en este pas a nivell durant quinze anys?", ha amollat el ministre a la senadora popular. "[El soterrament] és una qüestió diferent; resolguem el problema de seguretat amb responsabilitat, sense demagògia, i després analitzem les opcions d'integració del tren al seu pas per estos municipis", ha raonat Puente.
Per la seua part, Darocas ha subratllat que actualment hi ha un pas per als vianants subterrani "que s'inunda cada vegada que plou" i està pràcticament "abandonat". "No deixaria a cap jove passar per allí quan fosqueja", ha afegit.
I en este sentit ha justificat el seu rebuig a la solució del pas inferior: "Primer solten violadors al carrer i ara volen construir túnels perquè les dones puguen ser assetjades més fàcilment". A això ha replicat Puente que el que es proposa fer és "un pas del segle XXI, no un túnel", i que seria en tot cas "ampli" i "lluminós".
Més llegit
-
La Unió Europea prohibix l'ús dels esmalts amb dos components tòxics a partir de l'1 de setembre
-
La subdirectora del MuVim es jubila després de la investigació sobre el seu títol
-
Busquen cinc vaques braves fugides a Alcalà de Xivert, on s’han prohibit els desplaçaments
-
Un nou radar en la V-30 multarà els vehicles que superen els cent quilòmetres per hora
-
La Cordà deixa 25 persones ferides, una d’elles greu
-
À Punt augmenta un 40% l’audiència d’estiu gràcies al futbol, els informatius les festes i els bous