Ortells commemora el 25 aniversari de l’incendi més gran que ha afectat els Ports
L'Ajuntament col·locarà una placa commemorativa a la placeta de l'Església, on es va refugiar el veïnat durant l'incendi.
Aquest dissabte el municipi d'Ortells, als Ports, commemora amb diferents activitats el 25 aniversari de l’incendi més gran que ha afectat la comarca dels Ports. A més, l'Ajuntament col·locarà una placa commemorativa a la placeta de l'Església, on es van refugiar els veïns i veïnes de la població durant l'incendi.
Entre les activitats que s’organitzaran hi ha l'acte commemoratiu, una mostra dels bombers voluntaris de Morella-Els Ports, i un dinar popular amb la projecció d'un documental sobre l'incendi. De vesprada, hi haurà espectacles de màgia i humor a càrrec de Xuset el Mag i de Niko Víctor, de Rural Comedy.
L'incendi es va iniciar l'1 de juliol del 1994 a partir d'un raig d'una tronada que es va generar a Villarluego (Terol). Hores més tard, el foc va entrar a les comarques del nord valencià pel terme municipal d'Olocau del Rei, als Ports. El 4 de juliol va arrasar més de 10.000 hectàrees de bosc a la comarca dels Ports, i quasi 30.000 en total. L'incendi va quedar controlat el 7 de juliol, i va ser finalment el 10 de juliol quan es va donar per extingit.
L'incendi va afectar diverses poblacions de la comarca dels Ports, com ara la Todolella, el Forcall, Villores, Palanques, Sorita, Ortells, Xiva i Morella, i va cremar una gran quantitat d'explotacions agrícoles i ramaderes.
Més llegit
-
Jove cantant de Cullera reinventa el clàssic "Xiqueta meua" en una cançó tecno d'empoderament femení
-
Dos detinguts per agredir un professor i arrancar-li part d'una orella en un institut d’Alcoi
-
MAPA | On estan tots els monuments i envelats de les Falles de València 2026?
-
MAPA | On i quan fan festa i revetles per Falles?
-
Espartero - Ramón y Cajal guanya el ninot indultat infantil de les Falles 2026
-
El veïnat de Benifairó de la Valldigna rebutja el nou cementiri per trobar-se lluny del poble