Orpesa, sense espai a les platges en ple estiu
Veïnat i banyistes alerten que el litoral no s'ha recuperat del temporal Gloria i dubten que hi puguen mantindre la distància social.
Aquest estiu, els banyistes que s’acosten a les platges del Morro de Gos i les Amplàries d’Orpesa veuran que s’han quedat quasi sense lloc per a estendre la tovallola. I és que els estralls del temporal Glòria ha reduït significativament l’espai disponible, que a més, han de compartir amb un bar de platja i un establiment de lloguer de motos d’aigua. Ja hi ha hagut els primers conflictes.
De fet, la setmana pasada l’alcaldessa de la ciutat i el veïnat ja es van reunir per a solucionar aquest problema, que amenaça de complicar encara més l’estiu. Orpesa és una ciutat molt turística que rep la major part dels visitants a partir del 15 de juliol. Amb tan poc espai, será molt difícil, fins i tot, respectar l’obligada distància social per la Covid-19.
El banyistes són clars. Amparo Navarro és de València, però té un apartament a Marina d’Or. Explica que a penes hi ha lloc per a poder seure o posar la tovallola, i aventura un mes d’agost complicat. El mateix opina Cristina de Mingo, de Madrid, que assegura que “no hi ha platja per a tothom i tots volem baixar a la platja”. Des de la botiga de lloguer de motos Oroventur, Rafa Bernal ho té clar, cal compartir l’espai que hi ha.
Des de l’Ajuntament d'Orpesa, recorden que s’han fet intervencions per a recuperar el litoral, amb uns 80.000 m³ d’arena bolcats per a regenerar la platja. Entén les queixes, però demana civisme per a assumir que, almenys aquest estiu, el municipi tindrà una platja reduïda per la naturalesa i la Covid-19.
Més llegit
-
L'N-332, tallada en els dos sentits a Gandia, pel xoc d'una grua contra un pont, que haurà de ser demolit
-
À Punt oferix a la jutgessa els bruts de càmera de la dana i els entregarà quan els requerisquen
-
Dijous assolellat amb temperatures inusualment altes a l'interior
-
Nit en blanc a plaça d'Hondures de València per una picabaralla entre residències
-
Estiu amb data de caducitat
-
Pedro Sánchez anuncia una llei per a baixar ràtios i hores lectives del professorat