Els oncòlegs adverteixen del consum de tabac en joves: "Lluny de solucionar-se, continua empitjorant"
Alerten també de les noves formes del consum de nicotina entre els adolescents, com el vapeig
Oncòlegs del Grup Espanyol de Càncer de Pulmó (GECP) han alertat aquest divendres que "lluny de solucionar-se, el consum de tabac entre els joves continua empitjorant". De fet, el secretari del GECP i cap d'Oncologia de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant, Bartomeu Massuti, ha advertit que el 38,2% dels adolescents d’entre 14 i 18 anys ha fumat en l’últim any.
Una de les dades "més preocupants" per als oncòlegs és que més de 700.000 joves de 14 a 24 anys fumen. Espanya, diuen, és un dels països on més tabac es consumeix a Europa, amb un 19,7% de la població que fuma cada dia.
No obstant això, aquest no és l'únic front obert dels professionals del pulmó, ja que avisen de les noves formes de consum de nicotina, com el vapeig, que s'estenen cada vegada més entre la joventut espanyola. Segons demostren les últimes dades de l'informe Estudes, un 44,3% dels estudiants espanyols vapegen de manera assídua. "Aquesta és una de les formes més senzilles d'iniciar-se en l'hàbit tabàquic", ha assenyalat el doctor Massuti.
Els sanitaris asseguren que amb només trenta minuts de vapeig es poden quadruplicar els nivells d'estrés oxidatiu cel·lular, fet que augmenta el risc de malalties com els trastorns cardiovasculars o el càncer.
A Espanya la taxa de mortalitat atribuïble al tabaquisme continua sent "elevada", segons el GECP. Al voltant de 63.000 persones moren anualment a causa del tabac, el 21% d'elles en menors de 65, segons dades de la Societat Espanyola d'Epidemiologia (SEE).
Més llegit
-
El colp de calor pot matar en hores: així s'ha d'actuar per a evitar-ho
-
Avís groc per temperatures altes, vent i granissades en bona part de la Comunitat Valenciana
-
L'accident d'un camió carregat d'àcid clorhídric a l'A-7 obliga a confinar durant hores el veïnat d'Alcàsser
-
Detingut a Ontinyent el principal sospitós de la desaparició d'un empresari de Bocairent
-
Francisco Salazar s'aparta de la direcció del PSOE després que diverses dones l'acusen d'assetjament
-
Mor un home a l'hospital després de patir una agressió a Paterna