La nova llei d’universitats facilitarà l’accés del personal laboral al rectorat
La rectora de la Universitat d'Alacant ha advertit que en la pràctica l’accés encara serà molt exigent
La nova llei d'universitats, que aquest dimarts ha superat un nou tràmit parlamentari, estableix que el personal laboral dels campus, i no només el funcionariat, puga ser rector o rectora.
La proposta ha generat malestar en algunes universitats, si bé la Conferència de Rectors valencians encara no s'ha reunit per a valorar-la. Així i tot, la seua presidenta de torn i rectora de la Universitat d'Alacant, Amparo Navarro Faure, sí que ha comentat que, en la pràctica, aquest canvi no canviarà que l'accés siga molt difícil per a una gran part de la comunitat universitària, sobretot en els seus inicis professionals. “S'han d'acreditar, perquè així ho estableix la llei, una sèrie de mèrits especials en investigació, docència i gestió universitària” ha puntualitzat Navarro.
Aquests requisits, precisament, dificultaran l’accés “en les primeres fases de la carrera professional”, ja que són exigències molt elevades.
Més llegit
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
L'alcalde d'Almussafes dimitix dels càrrecs en el PSPV-PSOE per les dos denúncies d'assetjament laboral i sexual
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
-
La resurrecció haurà d'esperar (2-1)
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
Els pescadors valencians podran treballar 143 dies en el 2026 en compte dels 9,7 que proposava inicialment Brussel·les
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | 90 minuts
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo