Museros es bolca amb Raúl, un xiquet amb distròfia muscular de Duchenne
El municipi recapta fons per a investigar la malaltia, que es calcula que pateixen un de cada 5.000 xiquets al món
Raúl Mengual és un xiquet de nou anys que pateix distròfia muscular de Duchenne, una malaltia degenerativa que, ara com ara, no té cura. L’afecció es troba principalment entre hòmens, es transmet de mares a fills i es calcula que la pateixen un de cada 5.000 xiquets al món.
Raúl només tenia quatre anys quan li la van detectar. “Queia molt, caminava i queia, caminava i queia”, explica Anna Alcaina, la mare. A més, recorda el moment en què van anar al metge i l'analítica va confirmar el que es temien. “Et diuen que el teu fill té una malaltia i que no té cura.”
Però sí que s'investiga per a trobar-ne una. Per això, el poble de Museros s'ha posat en marxa per a recaptar fons i ajudar a trobar una cura per a Raúl, gràcies a la iniciativa el discjòquei José Luis Raimundo: “Hem mogut a tot el món: associacions, festes, falles, penyes de bous. Tot el món ha volgut col·laborar”.
Raúl expressa el seu agraïment per tot el suport que ha rebut per part del veïnat de Museros, un suport que es materialitzarà en més recursos per a investigació i més passos endavant per a lluitar contra la malaltia.
Més llegit
-
La Generalitat destinarà 163 milions d’euros per a mantindre l’educació gratuïta de 0 a 3 anys el curs que ve amb ajudes entre 300 i 460 euros
-
El PP del Parlament Europeu anuncia que alçarà el veto al debat sobre la dana a l'Eurocambra
-
La presidenta dels biòlegs: “No és una solució centrar-nos només en la construcció d’infraestructures, hem d’anar a les causes”
-
Reallotjar el veïnat de zones inundables i reduir obra d'asfalt: consells dels biòlegs després de la dana
-
Feijóo, sobre el pacte de Catalunya: “Els diners dels espanyols no són per a finançar el temps en el govern de cap president”
-
La Generalitat qualifica d'inconstitucional "el contingent separatista català" i demana tornar al consens del Consell de Política Fiscal i Financera
Més vist
Més escoltat
-
14.07.2025 | Nova edició de l’Expedició Juvenil Cavanilles per la comarca de la Serrania
-
15.07.2025 | València Port Horitzó 2030; El port, motor sostenible al mediterrani
-
15.07.2025 | Les notícies del migdia
-
15.07.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
13.07.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
13.07.2025 | Fora de cobertura