Montanejos celebra la protecció de la Fuente de los Baños
Aquest divendres s'ha publicat al BOE el document definitiu que garanteix la bona salut ambiental del riu i que permet mantindre l'entorn del paratge "per al seu ús i gaudi per part dels banyistes"
El Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) ha publicat aquest divendres el document definitiu que suposa la protecció efectiva de la Fuente de los Baños de Montanejos (Alt Millars). En aquest s'indiquen els cabals ecològics que afecten, entre altres, al riu Millars. En el cas de Montanejos els cabals aprovats són compatibles amb el de l'aigua a 25 graus que emana de la Fuente de los Baños i que converteix el lloc en un espai únic a la Comunitat Valenciana per les seues propietats termals.
La singularitat de Montanejos també queda recollida de manera específica al BOE, on es determina que els cabals fixats ho són “per a no produir afecció a la zona protegida de bany del riu Millars a Montanejos". Per a contribuir al compliment d'objectius ambientals de la massa d'aigua s'estableix que "el cabal mínim és de 0,8 m³/s en els mesos de juliol a novembre; 0,9 m³/s al desembre, gener i juny; 1,01 m³/s al febrer, març i maig i 1,12 m³/s a l'abril”.
L'alcalde de Montanejos, Miguel Sandalinas, ha valorat que la publicació del document recull totes les demandes de l'Ajuntament, empresariat i veïns de Montanejos. El primer edil, en aquest sentit, ha destacat que els cabals ecològics aprovats “garanteixen la bona salut ambiental del riu, mantenen l'entorn de la Fuente de los Baños i possibiliten el seu ús i gaudi per part dels banyistes”.
Sandalinas ha remarcat que “els cabals han de tindre en compte la protecció ambiental del riu i també la realitat dels municipis pels quals passa el llit". Per a Montanejos i l'Alt Millars "el riu i la Fuente de los Baños són la principal font de riquesa”.
Més llegit
-
Tornen els ruixats localment forts a l'interior nord de la província de València, en avís groc
-
En llibertat els cinc detinguts per la protesta a les portes del partit València Basket-Hapoel Tel-Aviv
-
Tornen els avisos per pluges a les comarques de l'interior
-
El València Basket reactiva el mercat per a buscar un aler gran
-
El Planeta premia Juan del Val per una obra sobre una aristòcrata que trenca esquemes amb una relació amb un jove
-
Dels vora 100.000 euros de Massó, fins als 86.000 de Mazón o els 54.000 de Llanos: les retribucions de les Corts
Més vist
Més escoltat
-
15.10.2025 | 90 minuts
-
15.10.2025 | 'Z/B Zweig/Bernanos', l'obra de teatre que explora la trobada imaginada entre els escriptors Stefan Zweig i Georges Bernanos
-
09.10.2025 | Amunt i avall | Cinquena Part
-
15.10.2025 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
13.10.2025 | La vesprada d'À Punt | Quarta Part
-
15.10.2025 | "True crime", amb Santiago Álvarez | El crim de Pedralba: justícia després del silenci