El Ministeri de Sanitat vol que els preservatius siguen gratuïts per als joves
Mónica García estudia la iniciativa que arrancaria amb les franges més afectades per l’auge de les ITS i amb menys poder adquisitiu
El Ministeri de Sanitat vol començar a finançar els preservatius per a tots els joves de 14 a 22 anys a través de la seua targeta sanitària, independentment de la renda, com una "mesura bàsica de salut pública" per a frenar la preocupant expansió d'infeccions de transmissió sexual (ITS).
La ministra de Sanitat, Mónica García, ha anunciat aquest dijous en la compareixença al Senat que està "estudiant la possibilitat que estiga cobert per part del sistema públic" i que siga "gratuït per a aquelles franges d'edat joves amb menor poder adquisitiu i que presenta uns increments importants en les taxes d'ITS". Posteriorment, en declaracions als mitjans, ha afegit que es tracta de començar per les franges d'edat més afectades per l’auge de la transmissió, però que tenen menor poder adquisitiu perquè en principi són els que estudien i no treballen. "Crec que hem d'actuar i tenim un mètode de barrera que és àmpliament conegut que ha de ser finançat", ha recalcat.
La idea que estudia Sanitat, segons traslladen fonts del seu departament, és que la mesura s'aplique a tots els joves d'edats compreses entre els 14 i els 22 anys, independentment del seu nivell de renda. I que es carregue en la seua targeta sanitària perquè se'ls dispense en farmàcies, com ja es va fer amb altres productes sanitaris durant la pandèmia.
L'últim informe Vigilància epidemiològica de les infeccions de transmissió sexual a Espanya 2022 apunta a un nou augment d'aquestes infeccions. En el cas de la gonorrea i la sífilis, encadenen més de vint anys d'increment i la seua incidència s'ha multiplicat per 25 i 10, respectivament, mentre que la clamídia s'ha disparat un 245% des de 2016. Afecta principalment adults joves entre 20-44 anys, però els casos de sífilis i gonorrea són especialment cridaners en homes i la clamídia en dones.
Més llegit
-
Maten més de 600 animals amb verí i ceps il·legals: hi ha 62 detinguts i investigats
-
La cap de l'112 assegura que la delegació del govern espanyol li va demanar que enviara l’ES-Alert a les 18:35 hores del 29-O
-
À Punt programa este dimecres un especial de 17 hores en directe per a retre homenatge a les víctimes en el 1r aniversari de la dana
-
El calendari laboral del 2026 inclourà nou festius comuns a Espanya
-
Minut a minut | Un any de la pitjor catàstrofe a la Comunitat Valenciana
-
La Diputació de València acusa Josep Maria Àngel d'estafa per falsificar un títol universitari
Més vist
Més escoltat
-
28.10.2025 | 90 minuts
-
28.10.2025 | Cadena de valor | La vivenda, l’absentisme i els nous reptes econòmics
-
28.10.2025 | 'Criatura Múltiple': poesia en imatges
-
28.10.2025 | ContrÀpunt
-
28.10.2025 | L'hora de la cultura
-
28.10.2025 | Mario Blanch ens presenta "El meu poble", un tema en record de les víctimes de la dana