El metro que travessa l'Horta Sud no estarà operatiu el 21 de juny
El funcionament de les línies de tram 1, 2 i 7 es retarda fins a una data "pròxima” que no s’ha concretat
La posada en funcionament del tram de les línies 1, 2 i 7 de metro, que va des de l’estació de València Sud fins als municipis del sud com Torrent, Paiporta, Picanya o Picassent, no es produirà el 21 de juny, com estava previst inicialment. Tot i això, els treballs s’estan accelerant al màxim perquè el nou termini siga el més pròxim possible a eixa data, segons ha assegurat el conseller d’Infraestructures, Vicente Martínez Mus.
De fet, este mateix divendres es feia la prova de càrrega del pont de Paiporta per on passa el metro i que es va emportar la riuada. Esta nit de divendres també es duran a terme les tasques d’electrificació del tram entre València Sud i Torrent, que se sumen a les que van començar la setmana passada entre Torrent i Castelló.
Així mateix, es treballa també contra rellotge en les obres de l’estació de València Sud, on se situarà el centre de comandament, que estarà preparat per a futures avingudes d’aigua. S'ubicarà en una primera planta, mentre que l’estació s’alçarà un metre respecte al nivell que mantenia abans per a evitar que s’inunden si torna a haver-hi riuades.
Malgrat els esforços per recuperar la totalitat del transport públic afectat per la riuada, reactivar la circulació del tram entre la parada de València Sud i l'Horta Sud s'ajorna per a garantir la seguretat, segons ha assegurat este divendres el conseller d’Infraestructures, Vicente Martínez Mus. “Només per motius de seguretat no arribem a eixe dia, però no serà molt lluny”, anunciava.
“La qüestió de la seguretat altera els plans previstos, encara que els terminis s'estan complint. Per seguretat, cal treballar en horaris molt concrets, substituir les vies i assegurar les connexions, per la qual cosa, si no és el 21 de juny, ens hi acostarem molt”, remarcava Martínez Mus.
Més ràpid no es pot fer, s’està treballant de manera molt eficient, fins i tot de nit, però cal garantir totes les condicions de seguretat
Martínez Mus remarcava l'agilitat de les obres, però al mateix temps assenyalava que, per a reactivar la circulació, fa falta complir tots els paràmetres de seguretat: “Més ràpid no es pot fer, s’està treballant de manera molt eficient, fins i tot de nit, però cal garantir totes les condicions de seguretat perquè hem tornat a instal·lar un tram molt important de vies”.
Precisament per a preservar la seguretat en la nova passarel·la de Paiporta, este divendres s'executava la prova de càrrega. El tren no portava passatgers, però anava amb una càrrega semblant a la dels vagons plens. Els combois es detenien damunt del pont, on passaran unes hores.
Més llegit
-
Llibertat amb càrrecs per al matrimoni detingut a Alacant acusat de conviure dos mesos amb el cadàver de l’home que els acollia
-
Mor el pacient aïllat en una UCI per ràbia després d'una mossegada de gos a Àfrica
-
Aparten de les correccions de la PAU el professor que va difondre un examen d’Història abans de temps
-
El metro que travessa l'Horta Sud no estarà operatiu el 21 de juny
-
El Suprem confirma la presó permanent revisable per a l’home que va matar el fill d'onze anys a Sueca
-
Mazón: "Me’n vaig sense resultats per a la meua terra. Hem perdut el temps"
Més vist
Més escoltat
-
06.06.2025 | Línia de fons
-
05.06.2025 | Coté Juan-Senabre Pérez, Fundació Laboral de la Construcció CV
-
07.06.2025 | Fem banda
-
05.06.2025 | Amunt i avall | Segona Part
-
06.06.2025 | 6 de juny - Dia D del desembarcament de Normandia (1944)
-
05.06.2025 | “La guapasecció” Xafardejos, riures i drama del bo!