Marlaska: "Tots els països de la UE s'han compromés a acollir refugiats"
La Comissió no ha parlat de quotes d'acolliment i estudiarà la llibertat de circulació i de residència als països de la UE per als refugiats ucraïnesos
El ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha afirmat aquest diumenge que tots els països de la Unió Europea han manifestat "d'una forma clara i determinant" el compromís amb l'acolliment de refugiats procedents d'Ucraïna després de la invasió russa.
A l'eixida del consell extraordinari de ministres europeus de l'Interior fet aquest diumenge per a parlar del flux de desplaçats per la guerra a Ucraïna, Grande-Marlaska ha afirmat que els ministres han demanat a la Comissió que pose en marxa la directiva europea de protecció temporal per a assistir de manera immediata els refugiats ucraïnesos.
En les seues paraules, la mesura suposaria "la possibilitat real perquè aquestes persones tinguen durant un temps llibertat de circulació i de residència als països de la UE".
Marlaska també ha incidit que no s'ha parlat d'establir quotes d'acolliment. "No hi ha cap problema en aquest sentit, perquè el més rellevant és que el conjunt dels països de la Unió Europea hem manifestat d'una forma clara i determinant el nostre compromís amb l'acolliment del conjunt dels desplaçats", ha explicat el ministre espanyol davant de la premsa.
Més llegit
-
El jove metge alacantí atacat per un tauró a les Maldives evoluciona favorablement
-
Un estudi desaconsella exposar els nounats al sol darrere de les finestres per a previndre la icterícia
-
Pugen els termòmetres, amb màximes que s’acosten als 30 °C en comarques d'interior i prelitoral
-
Educació diu que “hui dia” no pot apujar el salari docent i els sindicats amenacen amb una vaga indefinida
-
El regidor de Vox de Montserrat denunciat per maltractaments entrega l'acta
-
A partir d'octubre, el govern obligarà a fer ús del prefix 400 en les telefonades comercials
Més vist
Més escoltat
-
15.04.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
16.04.2026 | 90 minuts
-
15.04.2026 | L'hora de la cultura | Sandra Capsir i "El Cerverator"
-
16.04.2026 | Rafa Sánchez presenta ‘Bailemos’
-
16.04.2026 | "Gran pantalla", amb Pau Gómez | "La posesión de la momia" i el biopic de Michael Jackson
-
15.04.2026 | Bromera celebra 40 anys impulsant la literatura en valencià