Llauradors que lluiten contra el fong de l’arròs amb drons
Aquesta tecnologia és molt menys invasiva que els tractors i redueix els litres de tractament
El camp aposta per les noves tecnologies. Els llauradors aposten per fer la sembra de l’arròs, fertilitzar i aplicar fitosanitaris amb drons amb l’objectiu de lluitar contra el fong que l’any passat va afectar la meitat de la producció.
Aquesta és una tècnica molt menys invasiva que els tractors i es redueixen els litres de tractament, ja que la polvorització pot controlar-se millor. “Hem d’anar innovant i les passades del tractor afecten molt el camp”, apunta el llaurador Vicent Aznar.
Amb un dron amb capacitat per a trenta litres fan tractament preventiu contra una de les pitjors malalties de l’arròs. “El coll de l’espiga s’asseca o es trenca, i pot acabar amb tota la collita”, lamenta Aznar.
El dron val per a tots els conreus i té capacitat per a fertilitzar i tractar, inclús de nit, i estalviar en fitosanitaris, ja que fa una polvorització variable. El director executiu de Fitodron Ibèrica, Juanjo Martí, assegura que gràcies a la intel·ligència artificial, l’aparell pot esquivar objectes de nit i fins i tot prendre decisions.
Més llegit
-
Carlos Mazón presenta la dimissió com a president de la Generalitat: "Ja no puc més"
-
Mazón compareix a les 9 hores per a aclarir el seu futur polític després de parlar diverses vegades este diumenge amb Feijóo
-
Vilaplana declara que Mazón atenia telefonades a El Ventorro i que no feia la sensació de tindre pressa quan es van separar al pàrquing
-
Vilaplana declara que Mazón atenia telefonades al Ventorro i que no feia la sensació de tindre pressa quan van separar-se
-
Quines són les opcions de Mazón? El futur polític del cap del Consell
-
Dia clau en la investigació de la dana: Maribel Vilaplana declara hui com a testimoni davant de la jutgessa Ruiz Tobarra