Els llamps latents, origen de molts incendis forestals
Les tempestes amb fortes descàrregues elèctriques, juntament amb les altes temperatures i el vent, poden estar darrere dels focs originats aquesta setmana
Els últims incendis a la Comunitat Valenciana podrien haver sigut ocasionats per llamps latents, ja que, si les tempestes elèctriques impacten sobre l'espai forestal, poden originar foc.
Quan un llamp cau sobre la copa d'un arbre, aquest la travessa i arriba fins a les arrels. En aquest punt es genera una combustió interna molt lenta que pot tardar entre 24 i 48 hores, la qual no es percep des de l'exterior. Si, a més, l'oratge és sec i porta vent, les brases revifen i sorgeixen les flames.
Amb les noves tecnologies es pot quantificar el nombre de llamps i la posició geogràfica d'on han caigut amb un grau d'incertesa mínim. A l'interior de Castelló i la Serra d'Espadà s'han compatibilitzat en els darrers dies un total de 149 llamps.
Més llegit
-
Dimarts assolellat i amb temperatures primaverals
-
La Comunitat Valenciana, tercera autonomia amb més hores extres sense compensar
-
El Villarreal reacciona ràpidament per a emportar-se el duel valencià (2-1)
-
'Mamma Mia!' és ja el musical més vist de la història del Teatre Principal d'Alacant
-
Quatre anys de guerra a Ucraïna: un conflicte amb un balanç devastador i un front enquistat
-
Camps presenta una enquesta que el situa com a guanyador del congrés del PPCV enfront de Llorca i Catalá