El linx ibèric deixa d’estar en perill d’extinció
La Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa passa a considerar l’espècie com a vulnerable, després que la població haja crescut fins als 2.000 exemplars
Bones notícies per a la biodiversitat. El linx ibèric deixa d’estar en perill d’extinció. El treball durant dècades dels especialistes per a recuperar esta espècie ha donat fruit i, tot i que este felí continua sent una espècie vulnerable, ix de la llista d’espècies en risc d’extingir-se de La Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa (UICN).
Ho ha anunciat el president de la Junta d'Andalusia, Juanma Moreno, a través de la xarxa social X —abans Twitter— i està previst que l’anunci s’oficialitze al llarg del dia a Ginebra.
En els últims anys, esta espècie ha passat de comptar amb poc menys d'un centenar d'exemplars a més de 2.000 i s'ha convertit en un exemple per a salvaguardar espècies a Europa.
En el missatge, Moreno considera que este canvi de situació del linx és "un èxit de tots a través del projecte Life Lynxconnect". També assenyala que és "un orgull per a Andalusia liderar la recuperació de l'espècie".
Tot i els bons resultats de l'ambiciós pla de recuperació d'esta espècie, cal no abaixar la guàrdia. Convé tindre present que l'organisme internacional que vetla per la supervivència de les espècies la continua considerant vulnerable, de manera que els linxs continuaran requerint protecció, encara que en menor mesura.
Més llegit
-
La fallera major de València de 2024, María Estela Arlandis, nomenada assessora de la Vicepresidència Segona del Consell
-
Reobrin l'autovia d'Almansa a Xàtiva després de vora dos hores tallada per un accident
-
Les primeres indagacions apunten al "factor humà" com a origen de l'incendi a l'Hospital de Torrevieja
-
Educació espera el document dels docents per a reprendre la negociació i els sindicats diuen que l'entregaran abans de dilluns
-
Els docents traslladen la contestació al carrer, en el dècim dia de vaga, amb la negociació en via morta
-
Un total de 270 càrrecs directius de centres educatius públics presenten la dimissió en bloc