L'ONU denuncia la desprotecció judicial en un presumpte abús sexual d'una menor a Alacant
Un jutjat va atorgar la custòdia de la filla al pare, a pesar que estava processat per presumptament haver abusat d'ella
L'ONU demana explicacions a Espanya per desprotecció judicial en un cas de violència masclista i d'abús sexual d'una menor a Alacant. Un jutjat va atorgar la custòdia de la filla al pare, a pesar que estava processat per presumptament haver abusat d'ella. Ja és el cinqué informe de l'organisme, que ha rebut trenta denúncies per discriminació en casos de custòdia.
La veu d'alarma la van donar en l'escola en sospitar que la xiqueta podria estar patint abusos. Segons l'informe de l'ONU, hi havia informes mèdics que ho confirmaven. El 2019 un jutjat va acordar una orde d'allunyament del suposat abusador i va atorgar la custòdia a la mare.
Síndrome d'alienació parental
Però dos anys després, la sentència de divorci va donar la custòdia al pare. El jutge considerava que hi havia síndrome d'alienació parental, és a dir, que la mare havia posat la filla en contra del pare. Una síndrome que no té cap aval científic i a la qual la Llei orgànica 8/2021, de protecció a la infància, fa menció expressa per prohibir-ne l'ús.
En l'ONU destaquen que es vulneren drets fonamentals, com ara la integritat física i psicològica tant de la xiqueta, de sis anys, com de la mare. Els preocupa que en el sistema judicial no hagen prevalgut els drets i la protecció de la xiqueta.
Les mesures cautelars han impedit que es quede amb el presumpte abusador fins que es resolga amb sentència ferma.
L'Associació Alanna, de protecció a dones, xiquets i xiquetes víctimes de violència de gènere, que va portar el cas a l'organisme internacional, reclama que es revisen tots els casos en què s'ha aplicat la síndrome d'alienació parental en els casos de custòdia. També vol que el govern espanyol òbriga una comissió d'investigació per als casos d'abusos de menors en l'àmbit familiar i escolar.
Més llegit
-
Desallotgen el Mercat Central de València per un incendi en el soterrani, extingit pocs minuts després
-
Arriba a La Fe la màquina de protonteràpia donada per la Fundació Amancio Ortega, que començarà a funcionar en 2027
-
Un col·lectiu antifeixista denuncia una doble agressió racista a un home senegalés i un altre magribí a Tavernes de la Valldigna
-
La nova presidenta de l'AVL: "Seria desitjable una presència del 50% o més del valencià en l'ensenyament per a compensar la minorització"
-
Amenaça de despreniments i risc en cas d'incendi, les conclusions de l'informe que ha tancat el Principal
-
Crema a Alzira una altra vivenda vinculada als detinguts pel tiroteig mortal a l'Alquerieta