L'exsogre de Marcos Benavent nega que les gravacions estigueren manipulades
Aquest dimarts declaren també com a testimonis el diputat del PP en el Congrés Vicente Betoret i l'exregidora de Cultura a València Mayren Beneyto
Mariano López, exsogre de l'exgerent d'Imelsa Marcos Benavent, l'autodenominat "ionqui dels diners", ha negat davant la jutgessa que les gravacions d'àudio que va entregar a la Fiscalia Anticorrupció i donaren origen a la causa judicial d'Imelsa estigueren manipulades, com sosté el principal acusat.
L'exsogre de Benavent és un dels testimonis més rellevants en el primer juí d'Imelsa, corresponent a la peça J, que s'ha représ aquest dimarts i pretén aclarir presumptes il·legalitats en adjudicacions públiques a l'empresa Thematica Events, suposadament utilitzada per a desviar fons des de la Diputació de València. S'investiguen delictes de prevaricació, malversació de cabals públics, falsedat en document mercantil, frau en la contractació i blanqueig de capitals en Imelsa, empresa pública dependent de la corporació provincial —ja extinta.
"Soc el primer que ha col·laborat desinteressadament des del minut un", ha afirmat el testimoni, que ha insistit que ell mateix va portar a la Fiscalia l'ordinador on el ionqui dels diners guardava els enregistraments i un pendrive amb aquestes gravacions el setembre de 2014.
Ha assegurat, terminantment, que no les va manipular. Tampoc va veure que Benavent les alterara. Sabia que l'exgerent d'Imelsa gravava converses, però no li deia a qui. Segons el seu relat, quan l'any 2014 va netejar l'ordinador de sa casa, va trobar els àudios i, en escoltar-los, va identificar algunes veus, entre d'altres les de l'expresident de la Diputació de València, Alfonso Rus. Va ser aleshores quan va decidir dur-les al Ministeri Públic.
Els àudios sobre Imelsa han sigut un element fonamental en el procediment judicial. En la primera sessió de la vista oral, Benavent, seguint el canvi d'estratègia que ha adoptat en els últims mesos, va assegurar que ell i el sogre els havien manipulat i editat i per això va demanar que s'anul·laren. Una petició que la magistrada va rebutjar, per tant, continuen acceptant-se com a prova.
López apunta que no ha donat les gravacions a ningú més. I no ha respost, per considerar que pot perjudicar la seua defensa en altres assumptes en què sí que es troba processat, a la pregunta de si va lliurar abans aquells enregistraments a l'actual consellera —aleshores diputada provincial—, Rosa Pérez Garijo, d'Esquerra Unida. L'interrogatori ha sigut tens, amb diverses interrupcions per part de la jutgessa perquè l'exsogre de Benavent deia que se sentia indefens.
Aquest dimarts l'Audiència Provincial de València acull la sisena sessió del juí amb altres testimonis de pes, a banda de l'exsogre de Marcos Benavent. Està citat el diputat del PP en el Congrés Vicente Betoret, que ha de declarar sobre el presumpte finançament irregular del partit en les campanyes del 2007 i 2008 que s'investiga en la causa. Aleshores era alcalde de Vilamarxant i encapçalava la candidatura sota sospita. Tot i que va estar en el focus judicial, finalment no el processaren perquè els suposats delictes que li atribuïen estaven prescrits.
També declara aquest dimarts Mayren Beneyto, exregidora de Cultura del PP a l'Ajuntament de València en època de Rita Barberà. Haurà de donar explicacions sobre els contractes del Bibliobús, una de les adjudicacions investigades en la causa i vinculades a l'entramat orquestrat des de la Diputació de València. Apujava a 89.431 euros i hauria d'haver eixit a concurs, però es va fragmentar per a poder adjudicar-lo a dit a Liberty Iceberg i a Thematica. La jutgessa estima que en aquest cas el perjudici econòmic ocasionat al consistori de la capital va ascendir a 53.364,18 euros, ja que el cost real dels serveis prestats per al Bibliobús va ser de 35.955,38 euros.
Més llegit
-
El govern espanyol desmentix "terminantment" la Casa Blanca i nega que vaja a "cooperar militarment" amb els Estats Units a l'Iran
-
Sánchez respon a Trump: “La nostra postura es resumix en un ‘No a la guerra’”
-
Reobri l'AP-7 en direcció a València, però continua tallada a Alcalà de Xivert en direcció a Barcelona
-
Pluja més forta i continuada per a dijous
-
Els últims afusellaments del franquisme i un homenatge a Ronsard: així són els versos inèdits d’Estellés
-
La xarxa troncal d'hidrogen travessarà cent municipis de la Comunitat amb un gasoducte de 400 quilòmetres que connectarà amb Catalunya i Múrcia
Més vist
-
03.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - pirotècnia Alto Palancia
-
04.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - pirotècnia Dragón de Villena
-
04.03.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
Xino xano | La muntanya perduda (Mont Perdut)
-
03.03.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
03.03.2026 | La vesprada amb tu
Més escoltat
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
03.03.2026 | 90 minuts
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
04.03.2026 | Les notícies del migdia
-
04.03.2026 | Amunt i avall | Segona Part