L’exhumació de Franco es retardarà fins al 2019
El govern espanyol assenyala que el procediment ja es troba en la segona fase, però que encara queden tramitacions pendents.
La portaveu del Govern d’Espanya i ministra d’Educació, Isabel Celaá, ha informat aquest dijous que el tràmit administratiu per a l'exhumació del dictador Francisco Franco continua després que recentment s'haja avançat en alguns dels punts pendents. Celaá ha explicat que l’últim pas per a concloure els tràmits és que la ministra de Justícia "remeta a l’Ajuntament de San Lorenzo de El Escorial el projecte necessari per a dur a terme l’exhumació”. A més, ha remarcat que la tramitació ha de fer-se coordinada amb la Llei del sòl i rehabilitació urbana.
La ministra ha destacat que el procés ja es troba en la segona fase, però que encara queden tramitacions per a poder executar l’exhumació. Això l’endarrerirà fins a ben entrat l’any 2019.
La segona fase s’haurà de completar en un termini màxim d’un mes i, a continuació, hi haurà deu dies per a al·legacions.
Més llegit
-
Educació anuncia un decret per a reforçar l'autoritat del professorat a les aules
-
L'Aemet anticipa un hivern més calorós en què el comportament de les pluges és una incògnita
-
Un informe de la CGT advertix que la Generalitat coneixia el desbordament del Poio des de primera hora de la vesprada
-
Mercadona acorda l’adquisició de Logifruit, amb 1.600 empleats, per a integrar la gestió d’envasos reutilitzables
-
Un enginyer confirma que a les 20:41 hores va alertar la Generalitat i la CHX del desbordament de la presa de Buseo
-
FGV oferix 68 llocs de treball per a conducció i circulació en Metrovalència i el TRAM d’Alacant