Investiguen un possible vessament al riu Magre, on han eixit peixos morts surant
Este abocament s'ha detectat este dissabte, i en les últimes hores s'han compartit imatges amb peixos morts surant-hi
L'Ajuntament de Requena ha informat este dissabte sobre un abocament detectat al riu Magre, a l'altura del pont de Jalance. Este abocament podria estar afectant el riu i la seua fauna almenys des de dissabte, i en les últimes s'ha informat d'imatges amb peixos morts surant-hi. El vessament, encara d'origen desconegut, deixa l'aigua térbola i ennegrida, a la zona del Pont de Jalance.
"Des del primer moment s'estan duent a terme les actuacions necessàries de la mà de l'empresa gestora Aqlara per a avaluar la situació i minimitzar qualsevol possible afecció", han expressat des del consistori. La institució local ha informat, a més, que les autoritats competents i agents mediambientals han pres mostres del riu per a determinar l'origen del vessament detectat. Segons han confirmat a À Punt fonts d'Aqlara, este dissabte ja es va inspeccionar tot el llit i es va detectar on estaven els vessaments. Per ara no hi ha res segur, però sembla que l'origen de l'abocament estaria en el polígon industrial de Requena.
Paral·lelament, des d'Aqlara confirmen que també han inspeccionat i han anat agafant mostres de diverses empreses del polígon per a analitzar-les i comparar-les amb les del riu i vore on està l'origen. Els resultats de les anàlisis s'obtindrien els pròxims dies o setmanes.
Tant l'Ajuntament com l'empresa ja han començat este diumenge els treballs de neteja del llit del riu Magre. També s'han iniciat les gestions necessàries per a identificar-ne el responsable i depurar responsabilitats, amb la finalitat de garantir la protecció de l'entorn natural i la seguretat dels veïns.
L'abril del 2024 ja va tindre lloc un episodi similar al municipi. L'associació mediambiental Utiel-Requena Sostenible alertava d'un vessament al riu Magre a l'altura de Requena i ho il·lustrava amb imatges de peixos morts al riu. Més recentment, en març d'enguany a Carlet, en la part baixa del Magre, també s'hi va produir un vessament.
Més llegit
-
Esborren de les xarxes la cançó promocional de la Magdalena després d’una denúncia per plagi
-
Presó provisional sense fiança per al detingut pel doble crim de l'exdona i la filla menor a Xilxes
-
Un home mata un xiquet de deu anys a Tenerife i ferix de gravetat la parella i mare del menor
-
Investiguen un menor per una presumpta agressió sexual a una companya en un institut de Vinaròs
-
Declara al jutjat la segona investigada pels maltractaments denunciats en una escoleta d'Algemesí
-
El xòfer de Mazón precisa que van eixir del Palau a les 20:00 h i que l'ES-Alert els va sonar quan encara no havien abandonat València