Els hospitals valencians activen els grups electrògens i funcionen amb normalitat
El Ministeri de Sanitat avalua amb les comunitats l'abast de l'apagada als centres sanitaris
El Ministeri de Sanitat està avaluant amb les comunitats autònomes l'abast de l'apagada generalitzada als centres sanitaris de tot Espanya, encara que recorda que els hospitals tenen garantit el subministrament de corrent mitjançant sistemes supletoris. S'ha posat a disposició de les conselleries davant de l'aparició de qualsevol tipus d'incidència.
Des de la Conselleria de Sanitat han informat que estan posant-se en contacte amb tots els hospitals de la Comunitat Valenciana i han pogut confirmar amb diversos d'ells que han activat els grups electrògens i funcionen amb normalitat.
Els generadors garanteixen durant hores el funcionament d'UCI i equips essencials com respiradors, si bé algunes zones dels centres han pogut quedar-se sense llum per a economitzar el subministrament i reservar tota l'energia a l'activitat urgent.
De tota manera, este dilluns molts hospitals —tant de València ciutat com de Castelló de la Plana— tenien una activitat escassa, ja que hui no hi havia prevista activitat de consultes externes ni intervencions quirúrgiques programades per la festivitat de Sant Vicent.
A més, Sanitat ha avançat que, a causa del tall de subministrament, ha hagut d'ajornar l'adjudicació de places d'Infermeria, que s'havia de celebrar hui i demà, fins dimecres que ve a partir de les 09:00 hores.
Més llegit
-
La Comunitat Valenciana suma 37.400 ocupats a l'estiu i marca rècord, però l'atur repunta en 11.500 persones
-
Retencions considerables a l’A-70 per dos accidents a Alacant i congestió als accessos de València
-
Els loters demanen apujar el preu del dècim de Nadal a 25 euros
-
Ens abandona el vent de ponent, arriba la tardor
-
Detenen el lladre de les xapes gràcies a un comerciant de Benimaclet
-
El govern espanyol invertirà 56,3 milions en actuacions per a recuperar l'Albufera després de la dana