Desallotjaments i rescats preventius per les fortes pluges a la Ribera i l’Horta
La Guàrdia Civil evacua veïns a la Pobla Llarga i els bombers fan actuacions de rescat a Torrent i Carcaixent
La Guàrdia Civil ha desallotjat de manera preventiva 38 veïns de la Pobla Llarga (Ribera Alta) pel risc de desbordament del barranc de Barxeta, mentre que els servicis d’emergència han intervingut en diversos rescats a Torrent i Carcaixent a causa del temporal de pluges, sense que s’hagen registrat danys personals greus.
Segons ha informat el cos, la mesura s'ha adoptat per precaució davant del cabal que presenta actualment el llit i les previsions meteorològiques adverses.
Als veïns desallotjats els han traslladat temporalment a la Casa de la Joventut del municipi, on els atenen.
Rescat al barranc de l'Horteta, a Torrent
A més, el Consorci Provincial de Bombers ha rescatat els set ocupants de quatre automòbils que havien quedat encallats a la localitat de Torrent, a la zona del barranc de l'Horteta.
Els cotxes —han detallat les fonts municipals— havien quedat atrapats entre dos passos inundables a l'entorn del camí dels Xarcos Secs. Al lloc s'han desplaçat efectius de Bombers i de Protecció Civil, que han pogut socórrer les persones sanes i estàlvies, segons apunta, per la seua part, el mateix cos de bombers.
El conseller d'Emergències, Juan Carlos Valderrama, després de la reunió de coordinació d'esta vesprada a l'Eliana, seu de l'112, ha ratificat el rescat de les persones, que han pogut evacuar "sense cap problema", ha comentat.
Evacuació preventiva de dos persones majors a Carcaixent
A més, els bombers del Consorci Provincial han evacuat dos persones majors amb problemes de mobilitat del seu domicili de planta baixa a Carcaixent, davant del risc derivat de la intensa pluja. Són dos veïns de noranta anys, que han traslladat a un lloc segur en una intervenció en què han participat efectius del parc d’Alzira i del Grup Especial de Rescat en Altura (GERA), amb el suport d’una embarcació del Consorci.
Més llegit
-
L'avi dels menors desapareguts a Indonèsia: "La probabilitat de trobar-los vius és poca"
-
La família dels desapareguts a Indonèsia demana que es mantinga activa la recerca
-
La Generalitat envia l'ES-Alert a tota la província de València per risc d'inundacions
-
La família de les víctimes del naufragi a Indonèsia demana prudència i evitar especulacions
-
La Comunitat Valenciana davall de la pluja: l'Aemet apuja a roig l'avís activat al litoral sud de València
-
Els rius d'Albaida i Magre superen el llindar groc al pas per Manuel i Guadassuar, respectivament