El govern espanyol aprova vora 2.800 megavats en projectes d'energia renovable a la Comunitat Valenciana
El territori concentra vora el 10% de la potència autoritzada en tot l'Estat, la majoria fotovoltaica, però queda fora la planta projectada entre Xiva i Godelleta
Espanya avança en el camí cap a les energies renovables. El Ministeri de Transició Ecològica (Miteco) ha donat llum verda a 154 expedients dels 202 que havien d'obtindre una declaració d'impacte ambiental (DIA) positiva abans del 25 de gener, quan caducava el termini. Els documents desenvolupen projectes de més de 50 megavats.
En conjunt, la potència de tots els projectes analitzats a l'Estat ascendeix a 35.879 MW, dels quals s'ha donat el vistiplau a 27.943 MW. La Comunitat Valenciana concentra vora el 10% de tota aquesta energia i és la cinquena autonomia amb més potència autoritzada en xifres absolutes, 2.782 MW, sols per darrere de Castella i Lleó, Madrid, Andalusia i Castella-la Manxa. La quantitat de megavats aprovats i que podran generar-se a instal·lacions valencianes suposa el 84% del volum sol·licitat en aquest territori.
La majoria de projectes que han aconseguit una DIA favorable del govern espanyol són plantes fotovoltaiques, 132. Engloben el 88% del total i en suma produiran 24.752 MW d'energia. També han tirat avant altres vint eòlics, que podran generar 2.897 MW, i dos projectes híbrids per a originar 294 MW. Segons la informació proporcionada pel Miteco, el gruix dels expedients vinculats amb energia solar es reparteixen al centre i sud del territori, mentre els que es basen en l'eòlica s'ubiquen sobretot al nord.
A la Comunitat Valenciana s'han autoritzat 2.428 megavats per a fotovoltaica i altres 883 per a eòlica. Altres projectes que sumaven en total 529 MW no han obtingut la declaració d'impacte ambiental i, per tant, Moncloa els ha rebutjat. Un dels que s'ha quedat fora, per exemple, és la planta solar de 100 MW projectada per l'empresa Falck Renewables Power entre els termes municipals de Godelleta i Xiva (Foia de Bunyol). El Miteco veu inadequada la ubicació proposada per a les instal·lacions, que ocupen una superfície de vora 200 hectàrees, en considerar que podrien causar afeccions significatives sobre la conca hidrogràfica de l'Albufera.
Més llegit
-
Quaranta detinguts i un menor denunciat per violació en la nit de Sant Joan a València, amb 75.000 persones a les platges
-
El Ministeri d'Educació abaixarà les ràtios en l'etapa 0-3: màxim de quatre menors d'un any per educador
-
Fins quan serà festiu el 24 de juny a la Comunitat Valenciana?
-
L'onada de calor deixa màximes de 39,6 °C a Anna i la segona nit de Sant Joan més càlida de la sèrie històrica
-
Begoña Gómez entrega el passaport al jutjat per orde del jutge Peinado
-
La UDEF assenyala que Zapatero va cobrar 200.000 euros per mediar amb el govern de Bolívia a favor d'una empresa
Més vist
-
24.06.2026 | Cantem! | Pedreguer vs. Piles
-
23.06.2026 | Especial Fogueres: La mascletà - Pirotècnia Hermanos Ferrández
-
24.06.2026 | Especial Fogueres: La mascletà - Pirotècnia Alto Palancia
-
23.06.2026 | Cantem! |Pedreguer vs. Piles
-
23.06.2026 | NTC llengua de signes migdia
-
23.06.2026 | Informatiu nit
Més escoltat
-
23.06.2026 | 90 minuts
-
24.06.2026 | Les notícies del migdia
-
22.06.2026 | ‘Que nada nos pare’, el curt que visibilitza l’acompanyament en el càncer a través de l’esport
-
24.06.2026 | Esports À Punt
-
24.06.2026 | Amunt i avall | Tercera Part
-
23.06.2026 | L'hora de la cultura | Javier Sahuquillo i "Teló de fons", amb Juanjo Prats