El govern i el Banc d'Espanya es posen en contacte amb el valencià de 78 anys que demana un tracte humà dels bancs
Demana que no es quede tot en bones paraules i confia aaconseguir una "adhesió formal" de les institucions a la seua petició
Carlos San Juan, l'home valencià de 78 anys que fa un mes va fer-se famós per demanar en Change.org que els bancs donaren un tracte més humà a les persones majors, ha fet reaccionar les institucions. Si la setmana passada les tres patronals bancàries es van reunir al Ministeri d'Economia, aquesta setmana és el govern espanyol i el Banc d'Espanya els que estan contactant amb ell.
La primera cita s'ha produït aquest dimarts, quan Carlos ha rebut una telefonada del secretari general del Tresor, dependent del Ministeri d'Afers Econòmics. A pesar de tot, per a ell això no és suficient i li demana una "adhesió formal" a la seua petició. "Hi ha hagut molt bona voluntat, una entrevista cordial, però no s'ha arribat a un acord en absolut, jo pretenia, representant els més vulnerables, que ell fera una adhesió formal per part del Ministeri perquè constara en la plataforma i tots els signants reberen aquest ànim, però això no ha arribat", ha explicat.
El mateix li transmetrà aquest dijous al governador del Banc d'Espanya, Pablo Hernández de Cos, que ha quedat de telefonar-li per a parlar sobre la seua petició.
Carlos San Juan té el "ferm propòsit" d'arribar a les 500.000 firmes –en aquests moments la seua petició ha aconseguit ja més de 385.000 suports– i viatjar des de València fins a Madrid per a entregar-les al Ministeri d'Afers Econòmics, al Banc d'Espanya i als presidents dels grans bancs.
"Estic deixant-me la pell en aquesta campanya, perquè la meua defensa és per a les persones que ni tan sols deuen haver-ne sentit parlar ni deuen haver pogut firmar, és als que més porte en el cor", ha expressat.
Per això, demana un "sobreesforç" a totes aquelles persones que ja han signat la seua petició perquè "la difonguen entre els seus amics i companys" perquè arribe a tota la gent que es veu afectada per aquest problema.
Més llegit
-
Vent fluix, cel assolellat i màximes de 24 graus o més
-
Troben mortes amb signes de violència una dona i la filla de dotze anys en una vivenda de Xilxes
-
Les Falles tornen a apostar pel talent valencià per a la Crida amb l’espectacle 'Foc'
-
El cap provincial de la Policia Nacional durant el 29-O diu que el Cecopi va ser un "caos operatiu": "l'antítesi de la comunicació"
-
Moren cinc adolescents en l'incendi d'un bloc de vivendes a Manlleu, Barcelona
-
Brussel·les obri una investigació a Shein per un disseny “addictiu” i vendre productes com ara nines sexuals