La Generalitat vol declarar deshabitats al voltant de 35.000 habitatges
Alejandro Aguilar ha assegurat que al desembre s'aprovarà un decret llei que preveu multar fins amb un milió d'euros els grups immobiliaris que assetgen els inquilins perquè abandonen els pisos
La Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica prepara un decret llei que, entre altres coses, preveu multar amb un milió d'euros els grups immobiliaris que assetgen els inquilins perquè abandonen els pisos en què viuen.
El secretari autonòmic d'Habitatge i Funció Social, Alejandro Aguilar, ha explicat a Les notícies del matí que "la protecció de la funció social de l'habitatge" és l'objectiu del decret llei que està previst que s'aprove i entre en vigor "a finals de novembre i principis de desembre".
"Això significa protegir que les famílies puguen fer ús del seu habitatge de forma pacífica i dotar de seguretat en un marc d'inestabilitat com l'actual", ha afegit.
Aguilar ha explicat que per assetjament immobiliari s'entén "tota pertubació que pot rebre un inquilí en el seu ús pacífic de l'habitatge" per part del seu propietari, tant d'un particular com grans tenidors. Les infraccions greus es multaran de 10.000 als 350.000 euros i les molt greus de 350.000 a 955.000.
Creació d'un cos d'inspecció d'habitatge
El decret, ha dit Aguilar, preveu la creació d'un cos d'inspecció en matèria d'habitatge, un gran registre de grans tenidors o l'obligatorietat dels grups immobiliaris a oferir lloguers assequibles abans de desnonar famílies vulnerables.
El secretari autonòmic d'Habitatge i Funció Social ha detallat ja han declarat els primers 430 habitatges deshabitats, als quals es pot aplicar el recàrrec fiscal que vol establir l'Ajuntament de València. En una segona fase entraran mil habitatges més. "Segons els estudis que hem fet, tenim intenció de declarar deshabitats al voltant de 35.000 habitatges".
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'última hora del temporal de pluges a la Comunitat Valenciana
-
L’Aemet advertix que el pitjor del temporal a València arribarà esta vesprada, de nit i matinada
-
Fins a tres accidents embossen l'accés i eixida de València per l'A-3, la CV-30 i la V-30
-
L'Aemet manté la Comunitat Valenciana en avís groc per la borrasca Emilia, que ha deixat més de 100 l/m² a la Safor i la Plana Baixa
-
La inestabilitat encara pot generar pluges fortes
-
La Comunitat Valenciana registra el major augment de població d’Espanya, amb Torrevieja, Gandia i Benidorm al capdavant