La Generalitat fa una crida als afectats per casos de nadons robats per a formar part del banc d'ADN
La presa de mostres és fruit del conveni de col·laboració amb el laboratori públic Fisabio i la Universitat de València
La Generalitat, a través de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, ha remés una carta a diferents entitats per a fer una crida a les persones que s'han vist afectades per casos de nadons robats amb l'objectiu d'arreplegar-hi mostres i incloure-les al banc de dades d'ADN, fruit del conveni de col·laboració amb el laboratori públic Fisabio i la Universitat de València.
La consellera de Qualitat Democràtica, Rosa Pérez Garijo, ha lamentat en un comunicat que les administracions públiques "els hagen deixat de les mans durant dècades" i que hagen sigut les famílies i els nadons robats ja adults els que han hagut de lluitar en solitari per a retrobar-se.
En aquest sentit, la consellera considera que prendre mostres als afectats pels robatoris de nounats durant la dictadura franquista i en els anys posteriors és una tasca "crucial". Pérez Garijo confia que el banc de mostres servisca per a aclarir una pràctica que durant dècades es va dur a terme a Espanya "amb absoluta impunitat".
La Conselleria de Qualitat Democràtica busca així pal·liar el dolor de les famílies i ha posat com a exemple el cas de l'Argentina, on després d'anys de treball, moltes famílies s'han pogut retrobar.
L'objectiu és arreplegar mostres tant de les mares biològiques com de les persones adoptades que tinguen sospita que s'han pogut veure afectades per aquesta mena de pràctiques encobertes, a més d'emplenar la informació requerida per a iniciar els treballs d'elaboració de censos de nounats sostrets.
Les mostres recopilades permetran elaborar una base de dades d'ADN amb famílies que busquen els seus descendents i fills que busquen les seues famílies. Aquesta base de dades ajudarà a contrastar la informació i confirmar els possibles casos de nadons robats a les seues mares.
En concret, la missiva s'ha enviat a l'Associació de Víctimes Xiquets Robats d'Alacant (AVA); a la Plataforma Internacional de Víctimes per Desaparicions Forçades Infantils "T'estem buscant"; a l'associació SOS Bebés Robats de València i a SOS Bebés Robats de la Comunitat Valenciana, entitats que gestionaran la documentació necessària per a recopilar les mostres de les persones interessades.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang