La Generalitat, amb els regants, estudia al·legar en contra del nou transvasament Tajo-Segura
La indignació dels regants de les comarques del sud, i de Múrcia i Almeria continua després de conéixer que el cabal ecològic serà de 8,7 el 2027
Continuen les reaccions contra l'esborrany del pla hidrogràfic del Tajo que va presentar dilluns el govern de Pedro Sánchez i que afecta al transvasament Tajo-Segura. Ara s'obri un termini d'al·legacions de 6 mesos i els regants anuncien que al·legaran en contra de la decisió del Ministeri per a la Transició Ecològica. La Generalitat estudia presentar la reclamació amb els regants. Així ho ha expressat aquest matí Mireia Mollà en una reunió mantinguda a Elx amb Javier Berenguer, president de Regs de Llevant.
La indignació dels regants de les comarques del sud, Múrcia i Almeria continua després de conéixer que el cabal ecològic serà de 8,7 el 2027. El 60% de l'abastiment de les comarques del sud depenen del transvasament. Els regants assenyalen que l'impacte de l'augment del cabal ecològic suposa un 27% menys d'aigua per a l'abastiment i el regadiu. I que quatre de cada deu litres estaran compromesos. Només els recursos destinats a l'agricultura suposen el 40% de l'aigua transvasada.
Mollà, ha deixat clar que el Consell pretén anar de la mà amb els regants en aquest tema. En la mateixa línia s'ha manifestat Javier Berenguer, que ha confiat que el govern recapacite.
La consellera de Transició Ecològica ha considerat durant els últims dies "acceptable" que el cabal ecològic del Tajo-Segura se situe en set hectòmetres cúbics, ja que amb aquesta quantitat "el transvasament està garantit". No obstant això ha insistit que no s'augmente el 2026. I el PP d'Alacant anuncia que convocarà la Mesa de l'aigua.
Més llegit
-
Diumenge amb pluges molt intenses al litoral de València, en avís roig des de les 12:00 hores
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
-
La Font d'en Carròs, a la Safor, acumula 145 l/m² en les últimes dotze hores
Més vist
Més escoltat
-
13.12.2025 | Fem banda T2
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
13.12.2025 | Els últims '90 minuts'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo