La Generalitat, amb els regants, estudia al·legar en contra del nou transvasament Tajo-Segura
La indignació dels regants de les comarques del sud, i de Múrcia i Almeria continua després de conéixer que el cabal ecològic serà de 8,7 el 2027
Continuen les reaccions contra l'esborrany del pla hidrogràfic del Tajo que va presentar dilluns el govern de Pedro Sánchez i que afecta al transvasament Tajo-Segura. Ara s'obri un termini d'al·legacions de 6 mesos i els regants anuncien que al·legaran en contra de la decisió del Ministeri per a la Transició Ecològica. La Generalitat estudia presentar la reclamació amb els regants. Així ho ha expressat aquest matí Mireia Mollà en una reunió mantinguda a Elx amb Javier Berenguer, president de Regs de Llevant.
La indignació dels regants de les comarques del sud, Múrcia i Almeria continua després de conéixer que el cabal ecològic serà de 8,7 el 2027. El 60% de l'abastiment de les comarques del sud depenen del transvasament. Els regants assenyalen que l'impacte de l'augment del cabal ecològic suposa un 27% menys d'aigua per a l'abastiment i el regadiu. I que quatre de cada deu litres estaran compromesos. Només els recursos destinats a l'agricultura suposen el 40% de l'aigua transvasada.
Mollà, ha deixat clar que el Consell pretén anar de la mà amb els regants en aquest tema. En la mateixa línia s'ha manifestat Javier Berenguer, que ha confiat que el govern recapacite.
La consellera de Transició Ecològica ha considerat durant els últims dies "acceptable" que el cabal ecològic del Tajo-Segura se situe en set hectòmetres cúbics, ja que amb aquesta quantitat "el transvasament està garantit". No obstant això ha insistit que no s'augmente el 2026. I el PP d'Alacant anuncia que convocarà la Mesa de l'aigua.
Més llegit
-
L'alacantí atacat per un tauró a les Maldives celebra el primer mes casat després de la tragèdia: "No hi havia millor persona amb qui travessar la tempesta"
-
La vaga en l'ensenyament valencià serà indefinida i ja té data: començarà l'11 de maig
-
Vaga indefinida en Educació: la conselleria anuncia que valora una proposta amb Hisenda i els sindicats reclamen una “negociació real”
-
Sanitat ordena la retirada d'una crema depilatòria de Deliplus per no garantir-ne un ús segur
-
Quatre detinguts pel presumpte crim violent de l'empresari Jesús Tavira als afores d’Alacant
-
Troben els cadàvers de tres migrants, dos adults i un menor, en aigües d'Alacant
Més vist
Més escoltat
-
29.04.2026 | 90 minuts
-
30.04.2026 | Les notícies del migdia
-
Capítol 3: Del propòsit a l' impacte: quan el marketing també transforma
-
29.04.2026 | Toni Aparisi i Jesús Hidalgo reivindiquen la diversitat dels cossos en ‘Face au mur’
-
28.04.2026 | Carles Chiner torna als escenaris amb el projecte Animal-Persona i el disc 'Bestiari'
-
30.04.2026 | Amunt i avall | Tercera Part