La Generalitat injecta 500 milions d'euros a ajuntaments des del 2017
Les diputacions provincials de València i Castelló han contribuït amb 160 milions d’euros
La Generalitat ha injectat 500 milions d'euros en ajudes als ajuntaments en els últims cinc anys a través del Fons de Cooperació Municipal, les diputacions provincials de València i Castelló i altres programes subvencionats, com les actuacions de protecció, conservació i recuperació del patrimoni cultural valencià.
Així ho ha assegurat aquest dissabte en un comunicat el director general d'Administració Local, Antoni Such, en donar compte del balanç de la gestió realitzada per Presidència de la Generalitat en els últims anys.
Des de l'any 2017 un total de 542 municipis de la Comunitat Valenciana i set entitats locals menors s'han beneficiat d'aquest fons municipal, en què la Generalitat ha invertit 240 milions d'euros, als quals se sumen els 160 milions d'euros de les diputacions de València i Castelló.
Such ha destacat que es tracta "de la major quantitat destinada als ajuntaments en la història d'aquesta comunitat". Els recursos s'han repartit entre diferents actuacions, com les destinades a millorar l'accessibilitat als edificis públics, la recuperació de patrimoni artístic valencià o el foment de mobilitat sostenible.
El director general ha qualificat el Fons de Cooperació Municipal de "programa estrela" perquè considera que "fomenta l'autonomia local". La raó, ha explicat, és que són els consistoris els encarregats de distribuir els recursos i executar el pressupost segons les necessitats de la ciutadania.
Entre les actuacions subvencionades per la Generalitat destaquen els projectes locals relacionats amb la mobilitat sostenible, com ara el foment dels carrils bici o el transport alternatiu, l'objectiu del qual és disminuir l'impacte sobre el medi ambient.
Així, la Generalitat ha subvencionat amb un total de 10.720.000 d'euros 74 projectes locals, susceptibles de ser cofinançats pels fons Feder Comunitat Valenciana, a més de 53.359.352 d'euros en 132 projectes per a protegir, conservar i recuperar el patrimoni cultural valencià.
El govern valencià també ha repartit 5.385.920 d'euros entre 53 mancomunitats per a finançar les despeses corrents i 4.750.000 d'euros entre 352 municipis per a aquesta mateixa finalitat, a més de 20.886.432 d'euros per a millorar l'accessibilitat de les cases consistorials de municipis de menys de 50.000 habitants i 7.114.571 euros per a projectes singulars.
Més llegit
-
Mor de forma sobtada a l'Oceanogràfic una de les belugues rescatades del Canadà
-
Un veí de Ceuta, apunyalat presumptament per quatre migrants en un intent de robatori
-
Una xiqueta de 5 anys, intoxicada de gravetat després de prendre un suc en un local de Xàbia
-
Detenen el jove acusat de matar el padrastre amb un pes de gimnàs a València
-
Roben a Alacant un tràiler amb roba de Zara valorada en un milió d’euros fent-se passar per policies
-
“Solta'm, no em mates": El testimoni de Vanesa, supervivent d’un apunyalament a Carcaixent