Gelats, pluja artificial i dieta d’estiu: així combaten la calor els animals del Bioparc València
El protocol d’estiu del parc s’avança a causa de les elevades temperatures, que aniran en augment els pròxims dies
Les conseqüències de l'emergència climàtica són cada volta més notables: les onades de calor cada any arriben abans i amb major intensitat i els animals també en pateixen els efectes. Per això, Bioparc València ha activat el protocol d'actuacions d’estiu amb mesures extraordinàries per a garantir el benestar de les diferents espècies.
Abans que comencen les temperatures més altes, la dieta dels animals s’adapta a les condicions climàtiques. De la mateixa manera que ocorre amb les persones, que en estiu necessitem aliments més frescos, rics en aigua i més lleugers, els menús de les espècies presents al parc es redissenyen per a aportar major hidratació i menor aportació calòrica.
A més de les zones humides del parc, com el llac dels elefants, les cascades o les ries, davant l’onada de calor els professionals posen en marxa mesures extraordinàries, com ara una la pluja artificial.
Però la iniciativa més cridanera són els gelats i sorbets que es preparen per a espècies com a elefants, goril·les, girafes, lèmurs, lleons o mangabeis entre altres. Aquests pols gegants, a banda de convertir-se en un joc, els nodreixen amb alguns dels seus aliments preferits, com fruita, verdura, carn, peix i cereals.
Més llegit
-
Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi declarat en una zona de difícil accés a Polop
-
L'informe PISA situa els alumnes de la Comunitat Valenciana a la cua d'Espanya en competències en matemàtiques, ciències i lectura
-
La Policia busca un home de 23 anys acusat de matar al padrastre al barri de Sant Isidre de València
-
À Punt retransmet en directe les Festes de la Mare de Déu de la Salut d’Algemesí
-
Tempestes i descens tèrmic per a deixar enrere la calor d'estiu
-
Avís taronja per màximes de 40 graus este dimarts al sud de València