El Front Abolicionista reclama al Botànic que concrete les promeses contra la prostitució
Representants d'aquesta plataforma que aglutina mig centenar de col·lectius feministes s'han concentrat aquest dimarts davant les Corts
Representants del Front Abolicionista del País Valencià, plataforma que aglutina mig centenar de col·lectius feministes, s'han concentrat aquest dimarts davant les Corts per a reclamar al govern del Botànic el compliment de la seua paraula. La portaveu del Front Abolicionista, Concha Hurtado, ha recordat que el mes d'octubre passat van presentar una proposició no de llei sobre explotació sexual a les Corts i els partits del Botànic "es van comprometre a portar-la al ple", però ha passat quasi un any i "han incomplit el seu compromís".
Hurtado ha explicat que la proposta planteja que en l'àmbit autonòmic es posen en marxa les mesures encaminades a l'abolició de la prostitució, en l'àmbit de la protecció i de donar alternatives a les dones prostituïdes, alguna cosa que, al seu judici, "s'ha fet d'una forma molt escassa".
Aquest col·lectiu també reclama que s'impossibilite el desenvolupament del negoci del tràfic de dones amb finalitats d'explotació sexual a la Comunitat Valenciana, mitjançant la no concessió de llicències i demanant a la Policia Autonòmica que la perseguisca.
Unes altres demandes defensades aquest dimarts davant les Corts són les mesures per a "penalitzar-ne la demanda", "programes de sensibilització, de conscienciació, investigacions i dificultar l'accés a les dones prostituïdes" a l'àmbit autonòmic o que les Corts exigisquen al Congrés una llei abolicionista del sistema de prostitució, el desmantellament de la indústria de l'explotació sexual i de les activitats dels proxenetes i "programes més ambiciosos perquè les dones no caiguen en les xarxes de prostitució".
Més llegit
-
Mor d’un infart el tècnic d'Emergències que va validar el primer missatge ES-Alert durant el 29-O
-
La boira complica la circulació a l'A-3 a la Plana d'Utiel-Requena i a l’AP-7 al Baix Maestrat i la Plana
-
El PSOE denuncia a la Fiscalia la permuta d'una finca de vivendes que l'Ajuntament de València destinarà a lloguer públic
-
Mascletà en directe del diumenge 1 de març de les Falles 2026
-
PP, Vox i Junts tomben els decrets de l'escut social i del topall de preus en situacions d'emergència
-
El Mundial de Motociclisme comença amb una Moto2 carregada de valencians