Familiars de persones amb TEA exigeixen al Síndic de Greuges més coordinació en l'atenció als pacients
Defensa TEA denuncia que algunes famílies cedeixen la tutela dels pacients adults per a assegurar-ne plaça en un centre públic
Els representants de Defensa TEA, la plataforma de familiars de persones amb trastorns de l'espectre de l'autisme, s'han reunit aquest dilluns amb el síndic de greuges, Ángel Luna, per a reclamar millor atenció i prestacions per als valencians amb TEA. L'associació, que s'ha concentrat en onze ocasions en els últims mesos davant del Palau de la Generalitat, reclama al Síndic una major coordinació entre les conselleries d'Educació, Sanitat i Educació, de les quals depén l'atenció als seus familiars.
En una entrevista a Les notícies del matí, el portaveu de Defensa TEA, Alejandro Amblar, ha repassat els problemes amb què a juí de la plataforma s'enfronten els familiars de valencians amb aquests trastorns, entre els quals ha destacat la falta de recursos educatius per al diagnòstic precoç i per a l'atenció posterior als centres escolars. Així mateix, ha criticat que no hi ha solucions especialitzades per a facilitar que els pacients tinguen una ocupació que els permeta desenvolupar-se de manera autònoma en el futur.
Aquest problema es complica en l'edat adulta, quan, segons ha explicat Amblar, la falta d'habitatges tutelats fa que, en els casos més extrems, "moltes famílies es vegen obligades a cedir la tutela a la Generalitat per a poder aconseguir una plaça en algun centre públic, perquè les llistes d'espera són enormes, no són públiques i generen una gran incertesa a les famílies".
Per aquests motius, la plataforma ha reclamat al Síndic de Greuges que s'active una mesa de treball conformada per totes les administracions valencianes implicades en l'atenció de persones amb TEA. Volen que desenvolupen una estratègia conjunta i implementen el pla d'acció contra l'autisme elaborat el 2015, a fi d'aportar solucions als pacients i a les famílies.
Més llegit
-
Els viticultors de cava de Requena denuncien les males pràctiques dels grans cellers
-
Nervis i molta il·lusió en les primeres oposicions a mestre que se celebren al setembre
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
Menopausa: com podem distingir entre una necessitat de salut i un reclam comercial?
-
Un vessament al riu Magre mata centenars de peixos i genera una gran bromera
-
La comunitat educativa torna al carrer per a reclamar millores en l’educació pública
Més vist
-
11.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
Les imatges oficials de les 73 candidates a fallera major de València 2027
-
12.09.2026 | Imposició de bandes a la reina de les festes de Castelló de la Plana i la seua cort
-
12.09.2026 | Informatiu nit
-
11.09.2026 | La cuina de Morera
-
12.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge