La falla Borrull-Socors aposta pels fallers majors masculins
La Junta Central Fallera hauria de reformar el reglament perquè poguera representar la comissió en actes oficials.
La falla Borrull-Socors, a la ciutat de València, fa un pas més cap a la igualtat de gènere i obri la porta a tindre faller major, i a fer posible que els homes i xiquets formen part de la cort d'honor. L'acord s'ha inclòs en l'estatut intern de la falla i ha sigut aprovat pel 80% dels membres de la comissió.
Tanmateix, la proposta no és d'aplicació immediata en els actes fallers oficials. El següent pas és l’aprovació d’aquesta proposta per part la Junta Central Fallera, que és l’organisme regulador del Reglament Faller i l’encarregat d’organitzar la festa de les falles. Actualment, el reglament no preveu l’opció d’incloure els homes i xiquets com a possibles fallers majors o membres de les corts d’honor, tot i que algunes comissions com la Falla Blanqueries o la Falla Telefònica ho fan de manera simbòlica i en l'àmbit, aquesta última des de fa 15 anys.
En una entrevista a Les notícies del matí d'À Punt NTC, el president de la falla Borrull-Socors, Sebastià Marín, ha defés que la finalitat d’aquesta petició és aconseguir la “possibilitat que tant homes com dones puguen optar a la màxima representació de la falla” de forma reglamentària.
A més, la falla del sector la Petxina també ha renovat la seua imatge amb un nou escut que conviurà amb l’escut tradicional. Després de mesos de treball, la dissenyadora gràfica Marina Marín, ha dissenyat un escut adaptat a les noves tecnologies i a les exigències de protecció de dades. “És el moment de demostrar la nostra evolució, les nostres propostes, el nostre treball i el nostre camí, amb una imatge que hi estiga d'acord”, ha matisat Marín.
Més llegit
-
El nivell de la mar ja ha pujat molt més del que estimaven els models: "Podem vore impactes devastadors"
-
La UV anirà a segona ronda d'eleccions al rectorat amb Gandía i Solanes com a candidats
-
Reobri l'AP-7 en direcció a València, però continua tallada a Alcalà de Xivert en direcció a Barcelona
-
Dijous de pluja més general i amb tempestes locals
-
La xarxa troncal d'hidrogen travessarà cent municipis de la Comunitat amb un gasoducte de 400 quilòmetres que connectarà amb Catalunya i Múrcia
-
El govern espanyol desmentix "terminantment" la Casa Blanca i nega que vaja a "cooperar militarment" amb els Estats Units a l'Iran
Més vist
Més escoltat
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
04.03.2026 | 90 minuts
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
04.03.2026 | Les notícies del migdia
-
03.03.2026 | Les notícies del migdia