Així evolucionarà el càncer: quasi 290.000 casos nous enguany i més de 150.000 víctimes el 2040
Els colorectals, de pit i de pulmó seran els més freqüents, segons preveu la Societat d'Oncologia Mèdica i la Xarxa de Registres de Càncer
Només enguany es diagnosticaran 286.664 casos nous de càncer, un 2,6% més que l’any passat. Majoritàriament seran tumors colorectals, de pit i de pulmó. Aquest últim, a més, es consolida com el tercer més freqüent en dones: se n'ha triplicat la incidència en els últims vint anys a causa del tabac.
Són les estimacions que la Societat Espanyola d'Oncologia Mèdica (SEOM) i la Xarxa Espanyola de Registres de Càncer (Redecan) fan en l'informe "Les xifres del càncer a Espanya 2024", que han presentat aquest dijous.
D’acord amb aquest document, a Espanya, igual que a tot el món, els casos de càncer augmentaran progressivament fins als 341.000 el 2040.
Paral·lelament, s'espera un increment de la mortalitat, que passarà de les 113.000 defuncions en 2020 a més de 150.000 en 2040, igual que de la supervivència, que s'ha duplicat en els últims 40 anys i continuarà pujant, encara que lentament, gràcies als nous tractaments i una major implantació del cribratge.
Més llegit
-
Mor un jove de 21 anys en un accident laboral en una granja de Pinet
-
Investiguen la mort a Riba-roja de Túria d'un subinspector de la Policia Nacional retirat
-
Montserrat registra dos sismes de magnitud 2,5 i 1,8
-
Desmantellen un zoo privat clandestí amb més de 150 animals exòtics a Nules
-
Labora busca personal per a la nova planta d’Edwards Lifesciences a Montcada
-
Dimecres de calor i calitja, amb tempestes fortes al nord de Castelló