Dotze parades, 250 milions de pressupost i operatiu cap al 2029: els detalls del tramvia entre Gandia i Dénia
El traçat no és definitiu, però cobrirà Ondara, el Verger, Oliva, l'Alqueria de la Comtessa, Palmera i Bellreguard
El tramvia que unirà les ciutats de Gandia i Dénia tindrà una dotzena de parades, una inversió de fins a 250 milions d'euros i un termini aproximat d'entre sis i set anys per a la redacció, licitació i execució del projecte. Són les principals línies de l'estudi preliminar que ha presentat la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat a huit ajuntaments i representants de la societat civil de la Safor i la Marina Alta. Un nou pas avant per a connectar ferroviàriament les dues capitals de comarca després de dècades esperant el tren de la costa promés pel govern espanyol.
La consellera, Rebeca Torró, ha destacat durant la presentació del projecte que es tracta d'una "solució realista, sostenible i amb una voluntat important de vertebració del territori". L'estudi, elaborat per Ferrocarrils de la Generalitat (FGV), preveu un horitzó de quatre anys per a fer els treballs administratius previs a l'inici de les obres, que s'allargarien durant dos o tres exercicis. Si els càlculs es compleixen, la línia podria estar operativa al voltant de 2029, com a mínim. El traçat que es contempla preveu entre deu i dotze estacions, però encara està per definir.
Eixint de Dénia passaria per l'hospital, donant servei a la Xara, fins a Ondara, i discorreria cap al nord, al Verger. A Oliva es considera la possibilitat que tinga més d'una parada i passaria també per l'Alqueria de la Comtessa, Palmera i Bellreguard. En arribar a la destinació final, Gandia, podria tindre dues estacions, una d'elles també a l'hospital. En alguns punts el tramvia aprofitarà l'antiga via del tren. En altres, allà on ara és una via verda o l'han ocupada els carrers, s'estudiaran alternatives.
Generalitat i municipis implicats crearan ara una comissió que fixe el traçat i les parades definitives en futures reunions. Per això l'estimació de costos i els terminis d'execució es consideren provisionals. "No descartem absolutament res, tot està en estudi ara mateix", ha apuntat Torró.
Alcaldes i alcaldesses s'han mostrat satisfets i diuen que estudiaran les opcions damunt la taula. L'alcalde d'Ondara, José Ramiro, veu amb bons ulls la proposta d'Obres Públiques i la considera "molt viable". El de Gandia, José Manuel Prieto, ha subratllat que "és la primera proposta seriosa de connexió" entre la Safor i la Marina Alta, "dues comarques que històricament han tingut tant a veure". També l'alcalde de Dénia, Vicent Grimalt, ha remarcat que aquesta ciutat, que alberga el port autonòmic més important que connecta amb les illes Balears "necessita un mitjà de transport sostenible".
Tots els municipis coincideixen que el projecte del tramvia és compatible amb la promesa del tren de la costa, més ràpid i connectat amb el llarg recorregut. Asseguren per això que no renuciaran a aquesta infraestructura perquè és un servei diferent.
Més llegit
-
Troben un cadàver sense cames a la planta de reciclatge de Paterna
-
Malestar entre els usuaris de Rodalia perquè els trens que ixen de Gandia i Xàtiva pararan a Albal durant les mascletaes
-
Suspenen la mascletà i el concurs de paelles de la Magdalena pel mal oratge
-
El fill de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca confirma al jutge la versió del pare
-
Mascletà en directe del dimarts 10 de març de les Falles 2026 de València
-
Transport públic 24 hores a València i l'àrea metropolitana en Falles: consulta com t'hi pots moure estes festes
Més vist
-
10.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - Pirotècnia Crespo
-
09.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - pirotècnia Turís
-
GALERIA | Visita totes les gaiates de les Festes de la Magdalena del 2026
-
09.03.2026 | 09.03.2026 | La bandaLa banda
-
10.03.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
09.03.2026 | Informatiu nit | L'oratge